سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

غلامحسین لطفی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: مدت‌هاست که در هیچ فیلم و سریالی حضور نداشتم، البته چند پیشنهاد سینمایی و تلویزیونی داشتم که همه آن‌ها را رد کردم، در حال حاضر بیش از هر چیز خانه‌نشینی را ترجیح می‌دهم.
نشست اعضای خانه سینما با وزیر کار؛

۷۶ هزار هنرمند کمک هزینه معیشتی دریافت می کنند

​اعضای شورای مرکزی خانه سینما به نمایندگی از هنرمندان در نشستی ۳ساعته با محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به طرح مسائل و مطالبات قانونی خود پرداختند و خواستار رفع مشکلات خود به صورت دائمی شدند.
فیلمی شاد و سرگرم کننده؛

پیش‌تولید «دختر برقی» حسین قناعت

حسین قناعت به برخی جزئیات جدیدترین فیلم بلند سینمایی خود با نام «دختر برقی» که اثری شاد و سرگرم کننده اشاره کرد.
همه بینندگان این هنرمند پیش کسوت را با بازی در نقش مادرهمیشه دلسوز، فداکار، گاهی شیک و تجملاتی و گاهی سنتی و قدیمی می شناسند، پوراندخت مهیمن 67 ساله در آثاری همچون «در آرزوی ازدواج»، «شور عشق»، «سام و نرگس»، «زیر درخت هلو»، «قلاده های طلا»، «معراجی ها»، «نرگس»، «پس از باران» و «مرگ تدریجی یک رویا» گاهی بیننده را خندانده و گاهی اشکش را درآورده، اما سعی کرده است با تمام وجود و عشقی که به این حرفه دارد، بازی کند و کم فروشی نکند.
برگزیدگان بخش نمایش‌های صحنه‌ای، خیابانی و محیطی و همچنین اهدای جوایز ویژه نمایش‌های برتر هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه این رویداد در حالی معرفی و انتخاب شدند که این مراسم نیز از هاشورهایی گاه پررنگ در بطن خود بی بهره نبود.
انتشار تریلر فیلم جدید دنزل واشینگتن

سه برنده اسکاری در «چیزهای کوچک»!

اولین تریلر تازه‌ترین فیلم جان لی هنکاک با عنوان «چیزهای کوچک» که با حضور دنزل واشینگتن، رامی مالک و جرد لتو سه بازیگر برنده اسکار ساخته شده، منتشر شد.
مسؤول جشنواره فیلم عمار در فارس:

رسالت جشنواره فیلم عمار، تکمیل سینمای انقلاب است

مسؤول جشنواره فیلم عمار استان فارس: رسالت جشنواره فیلم عمار، پایه‌گذاری، تشکیل و تکمیل سینمای انقلاب در قالبی مردمی و متفاوت است پس از یک دهه فعالیت به نقطه خوبی رسیده است.
امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی و جمعی دیگر از بازیگران که اغلب آنان چهره‌های جدید هستند در فیلم «قهرمان» ایفای نقش کرده‌اند.