سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

انتشار اسامی بهترین بازیگران زن دهه نود سینمای ایران؛

لیلا حاتمی، ترانه علیدوستی و فاطمه معتمدآریا انتخاب شدند


به انتخاب بیش از پنجاه نویسنده و منتقد ماهنامه «برش های کوتاه» لیلا حاتمی، ترانه علیدوستی و فاطمه معتمدآریا، بهترین بازیگران زن دهه نود سینمای ایران شناخته شدند.

جاسوس «گاندو» پای داستان‌های «شاهنامه»!

گفت و گو با سیدمهرداد ضیایی، بازیگری که دل باخته ادبیات نیز هست

نام سیدمهرداد ضیایی که می آید، همه از او به عنوان یک بازیگر یاد می کنند، هر چند او سال هاست دست به قلم است، عاشقانه می نویسد و از این عشق حرف می زند. عقیده دارد نوشتن نان ندارد به همین دلیل گاهی تن به بازی در نقش هایی داده که دوست نداشته. تشابه اسمی او با مهرداد ضیایی رفیق چندین ساله اش موقعیت های خاطره انگیزی را برای شان رقم زده است.
به دلیل افزایش مبتلایان ویروس کرونا؛

برلین هم مجازی برگزار می شود

هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم برلین به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
نگارش سریال۲۵0 قسمتی «برف بی‌صدا می‌بارد»

بازی در طولانی ترین سریال تلویزیون

پانته آ سیروس که با بازی در سریال «بانوی سردار» به شهرت رسید، از نقش جدید خود در سریال 250 قسمتی با نام «برف بی‌صدا می‌بارد» خبر داد.
فیلم سینمایی «دیاپازون» به کارگردانی حامد تهرانی بعد از موفقیت در جشنواره avanca پرتغال حالا در سینماهای این کشور اکران می‌شود. ژاله صامتی و بهنوش بختیاری بازیگران فیلم هستند.

صداگذاری فیلم سینمایی «گیج‌گاه» توسط اسحاق خانزادی و عرفان یزدی به پایان رسید و این اثر نخستین ساخته سینمایی عادل تبریزی است.
عادل فردوسی‌پور با یک مستند ورزشی در جشنواره

ستاره تلویزیون در «سینماحقیقت»

مستند «رویاهای خالکوبی شده» که در بخش ملی چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت نمایش داده می‌شود با همراهی عادل فردوسی‌پور ساخته شده است.
دلم نمی خواست برگردم!

رضا ایرانمنش از کما خارج شد+ فیلم

رضا ایرانمنش بازیگر سینما که پیش از این چندین بار حالت کما را تجربه کرده و از بی علاقگی اش برای بازگشت به زندگی تعریف کرده بود، یک بار دیگر از شرایط کما خارج شد.
اظهارات تند یک تهیه‌کننده سینما

ناهماهنگی و بلبشو در سینما

عبداله علیخانی با اشاره به اینکه اکثر تولیدات سینمایی به شدت تحت تأثیر درخواست‌های بازیگران است، تأکید کرد که در سینما ناهماهنگی و بلبشو در همه زمینه‌ها دیده می‌شود.
کارگردان شیرازی در گفت‌وگو با پرسون مطرح کرد؛

دوگانه «تهرانی-شهرستانی»، نشانه نبود شناخت به پیچیدگی انسان معاصر

هنوز بسیاری از پایتخت‌نشینان با تحقیر دیگر قومیت‌ها را با لفظ «شهرستانی» خطاب می‌کنند و این از ضعف فرهنگی می‌آید. یکی از رسالت‌های هنر نشان دادن غنا و ارزش خرده‌فرهنگ‌هاست.
بازیگر پیش کسوت عضو فرهنگستان هنر شد

سِمَتی جدید برای «علی نصیریان»

با پیشنهاد گروه تخصصی نمایش و ادبیات نمایشی و تصویب مجمع عمومی فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران، استاد علی نصیریان به عضویت پیوسته این فرهنگستان درآمد.