سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

فیلم «قهرمان» اصغر فرهادی امتیازهای متفاوتی را از منتقدان حاضر در جشنواره کن گرفته است. همچنین منتقدان اسکرین در جشنواره کن با نمایش بیش از نیمی از فیلم‌های بخش مسابقه اصلی تاکنون بالاترین امتیاز را به فیلم ژاپنی «ماشین من را بران» داده‌اند.
سینما به آرتیست‌ها یاد می‌دهد که چگونه با ابزار هنر، کاراکتر جدیدی بسازند و با آن زندگی کنند. تینا آخوندتبار که با فیلم «طلاق به سبک ایرانی» وارد دنیای پرزرق‌وبرق سینما شد و به واسطه نقش‌آفرینی در فیلم‌هایی همچون «رسوایی» و «متل قو» به شهرت رسید را باید در ردیف چنین بازیگرانی دسته‌بندی کرد.
مهراب قاسمخانی با انتشار عکس سونوگرافی از گربه اش! نوشته که پدربزرگ شده است! کاربران توئیتری به نوه دار شدن قاسمخانی با این وضعیت، آن هم در اوج مشکلات مردم، واکنش نشان دادند.
به دلیل علاقه اش درس خوانده، شاگرد استاد حمید سمندریان بوده، تئاتر کار کرده، فیلم کوتاه ساخته و منشی صحنه بوده و زبان خارجی هم بلد است و همه این ها را لازمه کارش می‌داند.
تصویربرداری فیلم کوتاه قول به نویسندگی و کارکردانی حمیدرضا دلسوزی به پایان رسید 

نمایش فیلم «قهرمان» پس از اولین نمایش در کن، با تشویق چند دقیقه ای و ایستاده حاضران در سالن گرند لومیر کاخ جشنواره کن همراه شد.
شب گذشته مراسم فرش قرمز فیلم «قهرمان» با حضور اصغر فرهادی کارگردان و نوبسنده این فیلم به همراه برخی عوامل و بازیگران آن، در جشنواره فیلم کن برگزار شد.