سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

ژانر وحشت از جمله ژانر‌هایی است که آثار بیشتری در آن ساخته شده اند به همین دلیل وقتی به فیلم‌های انیمیشنی در این ژانر نگاه می‌کنیم، می‌توان آثار موفق زیادی را پیدا کرد. در اینجا چند انیمیشن را می‌بینید که به خوبی داستان‌های ترسناک و گروتسک را روایت کرده اند.
بهاره رهنما بازیگر سینما و تلویزیون پس از فوت پدرش ویدئویی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد.

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره مشکل کم آبی مردم خوزستان گفت: خدا باید مشکل مردم خوزستان را با فرستادن باران حل کند. خوزستان سرزمینی بود که تشنگی نداشت و در حق این مردم کوتاهی کردند.
به جای عکس من جملات دردمندانه آن مادر خوزستانی در گوشه گوشه شهر نصب شود؛

دل نوشته «اصغر فرهادی» به اعتراضات اخیر خوزستان

اصغر فرهادی با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: میل قلبی ام آن است که به جای عکس من، جملات دردمندانه آن مادر خوزستانی در گوشه گوشه شهر نصب شود.

سایت IMDB که یک محیط تخصصی برای دادن رای و انتشار نقد‌ کاربران به فیلم‌هاست، طی هفته‌ گذشته شاهد اقدام عجیبی از سوی گروهی از کاربران بود که تصمیم گرفتند به دلایلی غیرسینمایی، به طور همزمان به فیلم اصغر فرهادی کمترین امتیاز ممکن را بدهند. همین باعث شد تا IMDB، امکان دادن امتیاز به «قهرمان» را فعلا مسدود کند.
فیلم «زالاوا» ساخته ارسلان امیری به عنوان اولین فیلم ایرانی راه‌یافته به جشنواره ونیز ۲۰۲۱، در بخش مستقل هفته منتقدان به نمایش گذاشته می‌شود.

مهلک‌ترین واقعه‌ای که تمام رویدادهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بین الملی را تحت شعاع قرار داد، پاندمی کرونا بود. ویروسی که تحولات جدیدی در شکل، نوع و نحوه برگزاری رویدادها رقم زد.
در پی تعطیلی ادارات تهران و البرز از فردا، سه شنبه 28 تیر ماه که تا روز یکشنبه سوم مرداد ماه ادامه خواهد داشت، سینماها و تئاترها هم تعطیل شدند.
خانه نمایش مهرگان با حمایت مؤسسه فرهنگی آموزشی واله برگزار می‌کند:

انتشار فراخوان نخستین جشنواره سراسری مونولوگ «مهرِ واله»

فراخوان نخستین جشنواره سراسری مونولوگ «مهرِ واله» باهدف ایجاد جریان مولد در هنرهای نمایشی، کشف و معرفی استعدادهای پنهان و نوظهور نمایش و اشاعه و تصریح ابعاد مختلف تعلیمی و پرورشی خود در سراسر کشور منتشر شد.