نویسنده پرفروش آمریکایی کمک‌هزینه «مک‌آرتور» را دریافت کرد

«ایبرام اکس کندی» نویسنده پرفروش آمریکایی کمک‌هزینه بنیاد «مک‌آرتور» را دریافت کرد.
تصویر نویسنده پرفروش آمریکایی کمک‌هزینه «مک‌آرتور» را دریافت کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از گاردین، «ایبرام اکس کندی» نویسنده پرفروش آمریکایی برای فعالیت در اصلاح نژادپرستی در ایالات‌ متحده آمریکا به عنوان یکی از دریافت‌کنندگان کمک‌هزینه ۶۲۵هزار دلاری «مک‌آرتور» معرفی شد.

«کندی» که کتاب پرفروش «چطور یک ضدنژادپرست باشیم» را به نگارش درآورده، یکی از ۲۵ نفری است که برای دریافت این کمک‌هزینه برگزیده شدند. این کمک‌هزینه به افراد مستعدی اهدا می‌شود که در حرفه‌های خلاقانه فداکاری و ابتکار خارق‌العاده به خرج دهند و ظرفیت قابل‌قبولی برای تعیین مسیر خود داشته باشند.

«کندی» پس از خبر دریافت این کمک‌هزینه بیان کرد: «وقتی نابرابری به اتفاقی عادی تبدیل شود و شما کاری برای به چالش کشیدن این نابرابری انجام ندهید شما هم در بقای این وضعیت مقصرید... برای یک ضدنژادپرست بودن باید به طول فعال ساختار نژادپرستی در این کشور را به چالش کشید. اگر واقعا به دنبال از بین بردن نژادپرستی هستیم باید به دنبال راهی برای آنالیز و مطالعه ساختار نژادپرستی باشیم و همچنین مسیری را برای مردم هموار کنیم تا این ساختار را که ما به دنبال نابودی آن هستیم از کار بیاندازد. ممکن است بعضی افراد بگویند این حرف‌ها آرمانی هستند. من فکر نمی‌کنم این حرف‌ها آرمانی باشند. فکر می‌کنم این دنیایی است که ما باید برای خلق آن تمرکز کنیم.»

دریافت‌کنندگان دیگر این کمک‌هزینه افراد مختلفی در شاخه‌های گوناگون از جمله تعداد معدودی نویسنده هستند.

362820