سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

جشنواره فیلم کن از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران آخرین فرش قرمز خود را پهن کرد تا با حضور عوامل فیلم‌های حاضر در جشنواره به اتفاق داوران بخش اصلی، به معرفی بهترین‌ها بپردازد.
گوهر خیراندیش که در جشنواره کن ۲۰۲۱ حضور دارد، درباره حال و هوای جشنواره، فیلم‌ها و به‌ویژه فیلم «فصل قاصدک» که در آن به ایفای نقش پرداخته، گفت: در این فیلم اصلا نخواستیم فلاکت و بدبختی افرادی که مهاجرت می‌کنند یا سختی‌های مهاجران را نشان دهیم. قصه مهاجرت در فیلم ما بسیار جذاب، شنیدنی و دیدنی است.
پیش بینی رسانه های آمریکایی و فرانسوی؛

«قهرمان» در چند قدمی نخل طلای کن

با نزدیک شدن به پایان جشنواره کن، بسیاری از رسانه‌ها شروع به گمانه‌زنی در مورد برنده نخل طلا و جوایز امسال کرده‌اند و «قهرمان» آخرین ساخته اصغر فرهادی در این گمانه‌ زنی‌ها برای جایزه اصلی جشنواره کن صاحب شانس دانسته شده.
اصغر فرهادی با فیلم «قهرمان» یکی از شانس‌های دریافت اسکار در رشته‌های بهترین کارگردانی یا بهترین بازیگر مرد یا حتی بهترین فیلم خارجی خواهد بود و از نظر تعداد جوایز اسکار خواهد توانست خود را به رکورد «فدریکو فلینی»، کارگردان نام‌آشنای ایتالیایی نزدیک کند.
جودی فاستر، بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان ۵۸ ساله آمریکایی است که پیش از نمایش اولین فیلم سینمایی در جشنواره کن، جایزه یک عمر دستاورد هنری را از بانگ جون هو، فیلمساز کره‌ای و پدرو آلمودووار، کارگردان اسپانیایی دریافت کرد.
اوایل دهه ۵۰ وقتی داود رشیدی متوجه شد رضا بابک، مرضیه برومند، بهرام شاه محمدلو، سوسن فرخ‌نیا و علیرضا هدایی بر اثر بعضی اختلاف‌نظرها کانون پرورش فکری را ترک کرده‌اند، فکر کرد که این بچه‌های جوان نباید بیکار بمانند. بنابراین آنان را زیر بال و پر خودش گرفت.
فدراسیون فستیوال‌های بین‌المللی میلیس که مقر اصلی آن در بروکسل قرار دارد و هیات انتخاب این جایزه را با هدف کشف و ترویج فیلم‌هایی در ژانر فانتزی، خیالی و وهم انگیز برای بهترین فیلم آسیایی در نظر می‌گیرد.
حمیدرضا صدر، نویسنده و منتقد سینما و مفسر فوتبال جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.
دو جایزه بین المللی برای سینمای ایران

درخشش الهه حصاری و مرتضی غفوری در روسیه

«راند چهارم» در اولین حضور بین المللی با دو جایزه از جشنواره فیلم های درون خانوادگی روسیه به ایران بازگشت .

اصغر فرهادی در مقام سینماگری ایرانی جایگاهی یگانه در سینمای جهان یافته است؛ جایگاهی که ویژه خود اوست و با هیچ‌کدام از فیلمسازان نامدار ایرانی قابل مقایسه نیست. او جهانی‌ترین کارگردان سینمای ایران است
بی شک ناصر تقوایی یکی از سینماگران برجسته این مرز و بوم است که متاسفانه به دلایل مختلف به آنچه حقش بوده است نرسیده است.