سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

۶۵ سالن سینمای تازه تاسیس و بازسازی شده در فاز نخست طرح توسعه سینماهای حوزه هنری همزمان با فرارسیدن عید غدیر خم به چرخه اکران سینمای ایران اضافه خواهند شد.
برخی عوامل به جای مبلغ چک قراردادشان عنوان «هدیه» نوشتند؛

صحبت های «امین زندگانی» درباره نخستین تجربه کارگردانی ‌اش

نشست خبری عوامل تولید فیلم سینمایی «کتاب سرخ» اولین تجربه کارگردانی «امین زندگانی» در یزد به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری برگزار شد. زندگانی در در این نشست از تولید این فیلم گفت.
«داریوش ارجمند» بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون با انتشار متنی خطاب به وزرای ارشاد و بهداشت، خواستار رسیدگی سریع آنها به وضعیت یک هنرمند درگیر بیماری کرونا شد.

امروز نود و یک سالگی «استنلی کوبریک» یکی از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین فیلمسازان طول تاریخ سینماست!
تولید سه گانه جدید؛

بازگشت «جن گیر» ها به سینما

کمپانی یونیورسال از ساخت یک سه گانه جدید از فیلم ترسناک «جن گیر» با بودجه چشمگیر ۴۰۰ میلیون دلاری خبر داد.

مستند «جایی که قصه‌ای ندارد» ساخته میترا روحی‌منش از پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌ رودخانه «۱۵th River Film Festival» از کشور ایتالیا جایزه دریافت کرد.

تزریق واکسن به هنرمندان بالای ۶۰ سال؛

«حمید لولایی» واکسن زد

در سومین گروه هنرمندان پیشکسوت یکشنبه سوم مردادماه «حمید لولایی» و برخی از هنرمندان بالای ۶۰ سال در محل‌ موسسه‌ هنرمندان پیشکسوت واکسن زدند.
همزمان با بازگشایی سینماها اکران می شود؛

عاشقانه‌ های مهراوه شریفی‌نیا و پوریا پورسرخ در «مدیترانه»

اکران فیلم سینمایی مدیترانه به کارگردانی هادی حاجتمند و تهیه کنندگی رشید حاجتمند که به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاده بود، از فردا دوشنبه ۴ مرداد ماه با بازی مهراوه شریفی‌نیا و پوریا پورسرخ در سینماهای کشور آغاز خواهد ‌شد.
فیلم کوتاه ناهید به نویسندگی و کارگردانی صمد علیزاده و به تهیه‌کنندگی رضا نصرتی حبیبی در اولین حضور جهانی خود در سی‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فرایبورگ، لوح سپاس بهترین فیلم بخش رقابت بین‌الملل این جشنواره را از آن خود کرد.
هاروی واینستاین غول تهیه کنندگان هالیوود که ده ها پرونده محرز تجاوز او منجر به جنبش بزرگ «#من هم»(#metoo) در سراسر آمریکا و حتی بسیاری از کشورهای اروپایی شده حالا از سوی دادگاه لس آنجلس بی گناه اعلام شد.