سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

فیلم سینمایی «گورکن» در ادامه‌ حضور جهانی خود در جشنواره‌های ایسکیای ایتالیا، سوئیندون انگلستان و ریل‌تایم نیجریه به نمایش درمی‌آید.

«حسین انتظامی»، رئیس سازمان سینمایی پس از کسب جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن برای فیلم «قهرمان»، این موفقیت را به «اصغر فرهادی» تبریک گفت.
حاشیه‌ نگاری رسانه‌ها از کن ۲۰۲۱؛

شب شگفتی‌ساز اهدای جوایز جشنواره

با اهدای جوایز جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ که شب گذشته صورت گرفت، دوره هفتاد و چهارم این جشنواره پس از پشت سر گذاشتن سالی کرونایی به پایان راه خود رسید.
در بین اقوام و مخصوصا خانواده اش مثال زدنی ترین غذایی که تهیه می کند قورمه سبزی است. خودش نقل می کند که: ” همه فامیل می گویند قورمه سبزی های نسرین یک چیز دیگر است! ” هر وقت خانواده اش به ایران می آیند یا اینکه او به امریکا می رود بچه هایش با خوشحالی می گویند که تا چند وقت قرار است قورمه سبزی های مامان را بخوریم.
این روزها که همه فعالیت‌های نمایشی به محاق رفته است، مونا فرجاد، بازیگر جوان با اجرای قطعاتی نمایشی در صفحه شخصی خود، جمع بزرگی از تماشاگران را جذب کرده است.
" ٣٠٣ گزارش یک قتل" ساخته‌ "سید جواد موسوی" نویسنده و فیلمساز سیستانی کشور است که این فیلمساز اثرش را در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی، زیست بوم اقلیمی خاص را توامان با واگویه‌های قدیمی و فولکلور شرق کشور در قالب فیلمی هیجان‌انگیز و در عین حال ملودرامی اجتماعی آماده نمایش کرده است.
در پی کسب جایزه بزرگ هیات داوران از هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن توسط «قهرمان»، بیژن بیژنی (خواننده «نهانخانه دل») که در تیتراژ پایانی فیلم از موسیقی آن بهره گرفته شده است، پیام تبریکی را خطاب به اصغر فرهادی، کارگردان فیلم نوشت.