سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

اکران «رمانتیسم عماد و طوبی» پس از محرم؛

آخرین بازی زنده یاد «علی انصاریان» روی پرده سینما

کاوه صباغ‌زاده کارگردان «رمانتیسم عماد و طوبا» بیان کرد که برنامه ما این است که«رمانتیسم عماد و طوبا» را بعد از ماه محرم به نمایش بگذاریم ولی واقعاً وضعیت کرونا قابل پیش‌بینی نیست.
به گفته پزشکان معالج علائم حیاتی ارشا اقدسی از شب گذشته به شدت پایین آمده است و به همین دلیل اعمال جراحی که قرار بود روز گذشته انجام شوند، ملغی شده است.
طاها پارسا فرزند علیرضا شجاع نوری از مدیران پُرآوازه سینمای ایران در دهه شصت با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام گروه دنگ شو مردم ایران را عقب‌افتاده و جاهل خطاب کرده و خود نیز اعلام پادشاهی کرد!
فیلمبرداری اولین فیلم بلند سینمایی جمشید عبداللهی با نام "میهمانی سایه ها" در تهران به پایان رسید و این روزها مراحل تدوین را سپری می کند.
وبینار «فیلم ساختن» با بهمن فرمان‌آرا، برای اولین بار در ایران و به‌صورت آنلاین از ۱۶ تا ۲۰ مرداد در باشگاه آموزش‌های آنلاین یونسکو -یونیتک- برگزار می‌شود.
اسکار، قوانین جدید و حکایت فیلم اصغر فرهادی

هنوز تاریخ اکران «قهرمان» در ایران مشخص نشده است

طبق قوانین جدید آکادمی اسکار، فیلم ها در صورت اکران در کشوری غیر از کشور مبدا نیز می توانند واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم بین المللی جوایز سینمایی اسکار شوند. فیلم «قهرمان» پس از حضور رونمایی موفق در جشنواره فیلم کن و کسب جایزه بزرگ هیات داوران این رویداد سینمایی، بخت نخست انتخاب به عنوان نماینده رسمی ایران در شاخه بهترین فیلم بین المللی نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار است.