سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

فیلم سینمایی «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی و تهیه‌کنندگی سعید بشیری به ۲ جشنواره بین‌المللی «افق‌های نو» لهستان و جشنواره فیلم ملبورن راه یافت.
جشنواره فیلم بنتونویل اسامی برندگان جوایز داوری را اعلام کرد و به فیلم «کیلی بیگ» جایزه بهترین مستند و به «۷ روز» جایزه بهترین فیلم بلند داستانی را داد.
لیلی رشیدی که این روزها در نمایش «در انتظار گودو» بازی می‌کند، با تاکید بر لزوم تسریع در روند واکسیناسیون، از نوعی کج‌سلیقی در بعضی فعالیت‌های هنری انتقاد می‌کند.
یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پکن و ششمین دوره هفته بین‌المللی فیلم‌های اکشن جکی چان نیز به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاده است.

بعد از انتخاب امیر آقایی، پژمان جمشیدی به عنوان دومین بازیگر، به پروژه سینمایی «بی مادر» به کارگردانی و نویسندگی سیدمرتضی فاطمی پیوست.
مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «طبقه یک و نیم» به کارگردانی نوید اسماعیلی شامگاه جمعه ۱۵ مرداد در پردیس سینمایی ملت برگزار و در این مراسم از اسدالله یکتا بازیگر پیشکسوت سینما تجلیل شد.
فیلمبرداری فیلم سینمایی «غریزه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سیاوش اسعدی و بازی امین حیایی، پانته‌آ پناهی‌ها و حضور ژاله صامتی به پایان رسید که این فیلم یکی از پرهزینه‌ترین و پرلوکیشن‌ترین فیلم‌های بخش خصوصی سینمای ایران است.
از معرفی برگزیدگان تا برگزاری بزرگداشت دو پیشکسوت

همه چیز درباره جشن مستقل سینمای مستند

شب گذشته دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران با معرفی برگزیدگان و تقدیر از حمیدرضا احمدی لاری و سام کلانتری دو هنرمند پیش کسوت که به صورت نیمه حضوری و آنلاین برگزار شد، پایان یافت.

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های اجتماعی در بیلبائو (اسپانیا) راه یافت و برای جایزه اصلی در این بخش به رقابت می پردازد.
«قهرمان» اصغر فرهادی و «جاده خاکی» پناه پناهی در بخش نمایش در فضای باز از تاریخ ۱۳ تا ۲۰ آگوست (۲۲ تا ۲۹ مرداد) بیست و هفتمین جشنواره فیلم سارایوو در کشور بوسنی و هرزگوین به نمایش گذاشته می‌شوند.