سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

فیلم کوتاه «دخترخوب» با کارگردانی راحله کرمی که یک داستان واقعی را در ۱۴ دقیقه روایت می‌کند به بخش مسابقه جشنواره لینز اتریش راه یافت.
نشست خبری دومین سوگواره فیلم کوتاه عاشورایی «سوگ در خانه» با مدیریت مجید مجیدی و به دبیری محمد رهبر ظهر امروز ۱۸ مرداد ماه در مجتمع نور یاس برگزار شد.

حامد سلیمان‌زاده پژوهشگر، منتقد و استاد دانشگاه است که در بخش فیپرشی جشنواره دراما یونان با منتقد مشهور فرانسوی ژان ماکس مژان و منتقد شناخته شده یونانی کنستانتین کاردرینیس آثار جشنواره را بررسی خواهند کرد.
فیلم «مسیر معکوس» به تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل جلیلی در یازدهمین دوره جشنواره فیلم پکن که در پایتخت چین برگزار می‌شود، در قالب اکران ویژه به نمایش در می‌آید.
فیلم پرهزینه «جوخه انتحار» برخلاف پیش‌بینی‌ها شروعی ناامیدکننده در گیشه داشت و در سه روز اول اکران تنها ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش کرد.
همزمان با ماه محرم الحرام 1443 ه. ق، 215 مجلس تعزیه خوانی با عنوان "تعزیت خورشید" با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در بوستانها و فضاهای باز فرهنگسراهای تهران توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت بنیاد رودکی برپا می‌شود.
فیلمبرداری فیلم سینمایی ««علف زار» به کارگردانی کاظم دانشی و تهیه‌کنندگی بهرام رادان آغاز شد و پژمان جمشیدی در نقشی کاملا متفاوت اولین بازیگری است که جلوی دوربین این فیلم رفته است.