سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

شرکت ای‌ام‌سی انترتینمنت، دارنده بزرگترین زنجیره سینماهای جهان، اعلام کرد به زودی رمز ارز را در پرداخت بلیت های خود در سینماهای آمریکا قبول می‌کند.

«بر باد رفته» یک فیلم آمریکایی در ژانر حماسی، عاشقانه و درام به کارگردانی ویکتور فلمینگ است که در سال ۱۹۳۹ اکران شد. فیلم نامه این فیلم توسط سیدنی هاوارد بر اساس رمانی به همین نام، نوشته مارگارت میچل به رشته تحریر درآمده‌است. روایت عشق یک دختر جنوبی به نام اسکارلت اوهارا در خلال جنگ داخلی آمریکا و دوره بازسازی پس از جنگ را به تصویر می‌کشد.
سالن‌های تئاتر همزمان با ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا از روز دوشنبه ۲۵ تا  شنبه۳۰ مرداد ماه تعطیل خواهند بود.

«پت هیچکاک» تنها فرزند «آلفرد هیچکاک» کارگردان بزرگ تاریخ سینما، در سن ۹۳ سالگی درگذشت.

امسال ششمین محرمی است که به بهانه رسیدن روزهای عزای حسینی و شهادت امام سوم شیعیان و یارانش یادی از فیلم «رستاخیز» می‌کنیم؛ فیلمی که ساخت آن ۱۰ سال طول کشید تا کارگردانش یکی از آرزوهای خود یعنی فیلمی درباره حماسه عاشورا را به تصویر درآورد. اما سوال اینجاست آیا مدیران جدید می‌توانند موانع اکران عمومی «رستاخیز» را که از تمام فیلترهای قانونی مجوز ساخت و نمایش گرفته بود، برطرف کنند
جمال ساداتیان تهیه‌کننده سینما گفت: در شرایط کرونا سالن‌های سینما یکی از امن‌ترین مراکز هستند. در بهترین شرایط در حال حاضر ۱۰ درصد ظرفیت اکران در سالن‌های سینمایی اشغال می‌شود و این نشان می‌دهد به راحتی ایمنی مربوط به فاصله افراد در سالن‌ها قابل رعایت و تهویه هوا هم به خوبی امکان‌پذیر است.
فیلم «جاده خاکی» ساخته پناه پناهی در بخش اصلی پنجاه و نهمین دوره جشنواره معتبر فیلم نیویورک به نمایش گذاشته می‌شود.
جشنواره آنلاین فیلم کوتاه «پاک‌کن» سومین دوره را با همکاری تنی چند از هنرمندان و صاحب‌نظران حوزه‌های زیستی با محوریت «دوباره زندگی» به دبیری محمد سجادیان برگزار می‌کند.
کارگردان فیلم سینمایی «علف‌زار» از فیلمبرداری این فیلم در تهران و تدوین هم‌زمان آن برای رسیدن به چهلمین جشنواره ملی فیلم فجر خبر داد. پژمان جمشیدی در «علف‌زار» نقشی متفاوت ایفا می کند.
بهزاد عبدى علاوه بر آهنگسازی، بازیگر نمایش «بووگى ووگى برادوى» به کارگردانی آرش سنجابی شد که از پانزدهم تیرماه در عمارت نوفل لوشاتو به روى صحنه رفته است.
تصویربرداری فیلم کوتاه «بی‌خانه» به نویسندگی و کارگردانی محسن علم‌الهدی و تهیه‌کنندگی محمدجواد شفیعی در شهر تهران به پایان رسید.

رویارویی دو ستاره در فیلمی نفس‌گیر

دیدگاه رسانه‌های فرانسوی برای «متری شیش و نیم»

فیلم «متری شیش و نیم» در سینماهای فرانسه دو هفته‌ای است که در حال اکران است. رسانه‌های مانند روزنامه «لیبراسیون»، «لپاریسین»، «نول آبزرور» «اوست فرانس» Voici»، «aVoir-aLire.com» و «پوزیتیف» به فیلم «متری شیش و نیم» امتیاز کامل 5 را داده‌اند.
جلسه ستاد برگزاری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با حضور امیر مشهدی عباس دبیر جشنواره، احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان همدان و ستاد برگزاری جشنواره برگزار شد.