نشست رسانه‌ای رئیس سازمان «اوج» برگزار شد

احسان محمدحسنی رییس سازمان رسانه‌ای «اوج» در یک نشست خبری همزمان با دهمین سالگرد آغاز به کار این مجموعه، به سوالات رسانه‌ها پاسخ گفت.
تصویر نشست رسانه‌ای رئیس سازمان «اوج» برگزار شد

به گزارش سایت خبری پرسون، نشست رسانه‌ای احسان محمدحسنی رییس سازمان «اوج» صبح امروز یکشنبه ۲۵ مهرماه در محل نخلستان سازمان اوج برگزار شد.

محمدحسنی در ابتدای این نشست ضمن تبریک اعیاد پیش‌رو گفت: از دوستانی که ظرف این دو سال خیمه اوج را همراهی کردند تشکر می‌کنم. جا دارد در همین آغاز از ده سال همراهی بچه‌های رسانه قدردانی کنم. قدردان محبت و لطف بی‌اندازه شما هستم. در این ده سالگی باید از کسانی که به مجموعه اعتماد کردند و این میدان را در اختیار این تیم قرار دادند هم تشکر کنم، فرماندهان عالی بودند که در راس آن رهبر انقلاب بود که ما را دلگرم کردند.

وی ادامه داد: باید توضیح بدهم اوج چه ویژگی‌هایی دارد. اوج در سال نود بعد از نزدیک به دو سال بررسی و مطالعه تاسیس شد. ما دو سال تمام عملکرد دستگاه‌های رسمی فرهنگی کشور را به دقت بررسی کردیم به طراحی رسیدیم که مجموعه‌ای خارج از ساختارهای رسمی نیاز به تأسیس است شاید برای اولین بار است که عرض می‌کنم هیچ‌کدام از بچه‌های اوج کارمند رسمی هیچکدام از نهادهای خاص نیستند و نیروهای آزاد هستند.

محمدحسنی گفت: اوج چند ویژگی دارد؛ ویژگی اول این است که ستاد کم عده و چابک دارد. بلایی که سر سازمان‌های رسمی مثل صداوسیما و ارشاد آمده این است که حجم نیروی انسانی و هزینه‌های جاری آنقدر زیاد است که امکان تولید و نفس کشیدن ندارند. چشم بر هم می‌زنند باید حقوق چند میلیاردی پرسنل را فراهم کنند. اوج در طول این ده سال با یک ستاد کم عده که نزدیک به ۱۱۰ نفر است، فعالیت می‌کند و سعی کردیم این موضوع را حفظ کنیم. من بچه کشاورز هستم، یک قیچی هرس دستمان است و سعی می‌کنیم این موضوع را حفظ کنیم و اجازه فربه شدن را به لحاظ نیرو و تجهیزات نداده‌ایم. برای اوج هیچوقت تجهیزات خریداری نکرده‌ایم.

سال گذشته ۱۸ میلیارد کمک گرفتیم، ۹۰ میلیارد درآمد داشتیم

وی ادامه داد: هر آنچه درآمد داشتیم در تولید سرمایه‌گذاری کردیم. این سازمان در سال نود با ۵۰۰ میلیون تومان بودجه راه‌اندازی شد. اولین کمک که با افتخار از سپاه گرفتیم، کار را شروع کردیم سال گذشته حدود ۱۸ میلیارد کمک دریافت کرده و بیش از نود میلیارد تومان درآمد داشتیم که بخشی از این درآمد در خارج از کشور است. سال گذشته سریال «آقازاده» را به یک پلتفرم فروختیم «به وقت شام» در کره ۱۰۰ هزار دلار و در تایوان هفتصد هزار دلار فروختیم که تنفسی برای ما ایجاد کرد. من شفاف عدد و ارقام را می‌گویم. در کنار ستاد کم عده و چابک، همه پول صرف تولید می‌شود.

محمدحسنی در ادامه گفت: اینجا چند اصل کلی داریم. یک سری خطوط قرمز هم داریم. به این خطوط هم ذیل شعار «ادب از که آموختی…» رسیدیم. گشتیم ببینیم در فلان دستگاه فرهنگی چه ایراداتی وجود داشته و سعی کردیم آنها را نداشته باشیم و آن خطاها را مرتکب نشویم. یکی از آن خطاها ورود بی محابا به فعالیت‌های اقتصادی است. برخی از دستگاه‌ها انحصار خودرو، سیگار و … داشتند اما این برای ما خط قرمز است و وارد نشده‌ایم. تا این تیم حضور دارد وارد نمی‌شویم. ورود به ستادهای انتخاباتی دوره‌های مختلف هم آسیب بوده است که از آن هم پرهیز کرده‌ایم. هرکسی از هر جناحی نامزد می‌شود از نهادی توقع تبلیغ دارد اما هیچکدام از بچه‌های اوج وارد این حوزه نشده‌اند. این به معنای این نیست که در انتخابات مشارکت نکرده‌ایم. مستند و.. تولید کردیم تا مردم در انتخابات شرکت کنند اما اینکه برویم از کسی حمایت کنیم مطلقاً نکرده‌ایم و نخواهیم کرد.

«اوج» دیده‌بان و مطالبه‌گر است

وی ادامه داد: سومین خط قرمز هم این است که بخشی از هویت اوج دیده‌بانی و مطالبه گری است. روزی در اینجا فیلمی ساخته شد که در آن فیلم تذکر داده شد بترسید از روزی که کشتی سوراخ شود. آن زمان هنوز حوادث دی و آبان رخ نداده بود. ما هم به عنوان صاحب رسانه، شمی داریم. می‌توانیم خطرهایی را پیش‌بینی کنیم. آن موقع «بادیگارد» ساخته و تذکر داده و گفته شد باید شخصیت نظام را از شخص تفکیک کنیم. خیلی از اشخاص اقداماتی کرده‌اند که متاسفانه به پای نظام نوشته شد. اوج دیده‌بان و مطالبه گر است. زمانی که بحث اعتراضات مردمی مطرح شد با افتخار «خروج» را ساختیم و موضوع اعتراض را روی پرده آوردیم. زمانی که کشور درگیر تهدید داعش بود، داعش تا چهل کیلومتری ایران آمده بود در آن زمان به سفارش حاج قاسم در زمانی که برخی از مسئولان در خواب غفلت بودند، ما وارد موضوع شدیم و سریال «پایتخت پنج»، فیلم سینمایی «به وقت شام» و نزدیک به دویست اثر مستند را ساختیم.«به وقت شام» یکی از پرفروش‌های آن سال شد.

این گزارش در حال به‌روزرسانی است…

منبع: مهر

365923