سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

چرا هالیوود چهره شیطان را تلطیف می‌کند؟

نگاهی به فیلم کروئلا

هالیوود همواره مظلوم‌نمایی و تلطیف چهره شیطان را در دستور کار داشته، اما در سال‌های اخیر با ساخت فیلم‌هایی نظیر «مالفیسنت»، «جوکر»، و «کروئلا» این مسئله شدت بیشتری گرفته است که در ادامه درباره کروئلا بخوانید.
احمد عزیزی که در شب‌های دهه اول ماه محرم در پهنه رودکی مجالس تعزیه برپا می‌کند، تأکید کرد پروتکل‌های بهداشتی هم از سوی گروه و هم از سوی مردم رعایت می‌شود.

در گزارش زیر نگاهی اجمالی به تاریخچه و چگونگی پیدایش شبیه‌خوانی و ارتباط آن با آیین‌های اساطیری می‌پردازیم.
علی نصیریان با تاکید بر لزوم مراقبت از مردم در برابر ویروس کرونا، آرزو دارد که با تلاشی مضاعف، فرد فرد ملت هر چه زودتر در برابر این ویروس واکسینه شوند.

شاهد احمدلو که این روزها فیلم سینمایی «سیاه باز» با بازی او روی پرده سینماها است درباره گلایه و انتقاد خود از مدیران سینمایی گفت: این روزها روزهای سخت و مصیبت‌باری برای جامعه انسانى و از جمله هنرمندان و بازیگرانی است که سال‌ها برای ارتقای فرهنگ و هنر این سرزمین تلاش کرده‌اند، اما در سایه بى‌کفایتى مدیران نالایق، عزیزترین دارایی خود یعنی جانشان را از دست می‌دهند.
فیلمِ کوتاه انیمیشنِ «هَبوب» به کارگردانی مهسا سامانی از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به بخشِ مسابقه انیمیشنِ یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه بنگلور هند راه یافت.
هفتاد و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی لوکارنو که از ۴ تا ۱۴ آگوست (۱۳ تا ۲۳ مرداد) برگزار شد، شب پیش برندگان خود را شناخت و جایزه اصلی خود را به فیلم «انتقام مال من است، بقیه نقد می‌پردازند» اهدا کرد.
تصویربرداری فیلم کوتاه «گداز» به نویسندگی و کارگردانی داوود پورحمزه به پایان رسید و وارد مرحله تدوین شد.