سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

منوچهر افسری یکی از بازیگران قدیمی سینما که در فیلم هایی نظیر «سگ کشی»، «می‌خواهم زنده بمانم»، «رابطه پنهانی»، «دو فیلم با یک بلیت»، «جهیزیه‌ای برای رباب»، «گنج»، «محموله»، «تیغ وابریشم»، «جدال»، «طغیان»، «پرواز به سوی مینو» و «زخم» نقش آفرینی کرده است، درگذشت.

محمود محمودی، تهیه‌کننده مسابقه «دست فرمون» با روایت آنچه در مراسم بدرقه ارشا اقدسی اتفاق افتاد، درباره اینکه چرا پیکر این بدلکار ابتدا به لوکیشن این برنامه رفت، توضیحاتی را ارائه کرد.
مستند «نان مقدس» به کارگردانی زنده‌ یاد رحیم ذبیحی و به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی به بخش رسمی «مسابقه آسیا» سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «‌DMZ» در کشور کره جنوبی راه یافت.
امیرحسین شریفی تهیه کننده سینما و تلویزیون خطاب به رئیس جمهور جدید گفت: از سیدابراهیم رئیسی می‌خواهیم فردی را در مدیریت سینما بگذارد که گرفتار مدیریت سلیقه‌ای نباشد. سینما، مدیر سینمایی می‌خواهد که به چارچوب سینما پای‌بند باشد.
علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با حضور در خانه علی سلیمانی، بازیگر فقید سینما و تلویزیون یاد او را گرامی داشت و وعده چاپ کتاب زنده یاد سلیمانی را تا چهلم این هنرمند تازه در گذشته را داد.

فیلم جدید رایان رینولدز همزمان با اکران در سینماها در سرویس عرضه آنلاین در دسترس نخواهد بود.

محمدرضا خاکی می گوید: در دوران کرونایی و خانه نشینی اجباری چند نمایشنامه ترجمه کردم که یکی از آنها نمایشنامه «همه پرندگان» اثر وجدی مُعَوَد است که چند روز پیش کارهای چاپ آن به پایان رسید.