استارت جشنواره فیلم کوتاه تهران زده شد

مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم کوتاه تهران در پردیس سینمایی ایران‌مال برگزار شد.
تصویر استارت جشنواره فیلم کوتاه تهران زده شد

به گزارش سایت خبری پرسون، آیین گشایش سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، صبح امروز (۲۷ مهرماه) در پردیس سینمایی ایران‌مال برگزار شد.

سیدصادق موسوی (دبیر جشنواره) در این مراسم گفت: سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در دو بخش ملی و بین‌الملل برگزار می‌شود. نخستین بار است که این جشنواره مورد تایید آکادمی اسکار قرار می‌گیرد؛ ایران سومین کشور مسلمان و هفتمین کشور آسیایی است که به این موفقیت نائل می‌شود. فیلم برگزیده بخش بین‌الملل به آکادمی اسکار معرفی می‌شود. مدت زمات جشنواره ۵ روز است و اختتامیه روز یکشنبه دوم آبان ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تعداد متقاضیان حضور در این دوره از جشنواره گفت: ۶۴۰۲ فیلم از ۱۲۸ کشوررجهان متقاضی حضور در جشنواره بودند که ۵۸ فیلم موفق به حضور در این رویداد سینمایی شده‌اند. ۷ درصد از متقاضیان آثار ملی، ۴ درصد از متقاضیان بخش داستاتی و کمتر از یک درصد از متقاضیان حضور در جشنواره توانستند مجوز حضور را کسب کنند.

دبیر جشنواره با بیان اینکه ۲۰ نشست تخصصی در این رویداد سینمایی برگزار می‌شود، اظهار کرد: نشست‌های تخصصی به صورت رایگان از طریق پلتفرم‌ها پخش خواهد شد که آموزه‌های خود درباره فیلم کوتاه را ارائه می‌دهند.

موسوی ادامه داد: من از تمامی هنرمندانی که متقاضی حضور در جشنواره بودند اما سعادت از حضور آن‌ها محروم هستیم، قدردانی می‌کنیم.

دبیر جشنواره در پایان پیام محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ) را خواند. همچنین کتب جدید انتشارات انجمن سینمای جوانان ایران در این مراسم رونمایی شد.

منبع: ایلنا

366477

مطالب مرتبط