سینما و تئاتر

برای باخبر شدن از آخرین اخبار سینمای ایران و جهان، سرویس فرهنگ و هنر پرسون را دنبال کنید.

فرشته طائرپور تهیه کننده سینمای ایران که صبح امروز به دلیل ابتلا به کرونا در گذشت، فردا چهارشنبه 27 مرداد ماه همزمان با تاسوعای حسینی در قطعه هنرمندان در خاک آرام می گیرد.

ترانه علیدوستی، بازیگر مطرح کشورمان با اعتراض به ساخت یک اکانت جعلی در روبیکا تذکر داد که اگر اکانتش پاک نشود از این اپ‌ داخلی شکایت خواهد کرد.
موزه سینمای ایران امروز 26 مردادماه همزمان با سالروز درگذشت زنده یاد «عزت الله انتظامی» بخش‌هایی از گفتگوی تاریخ شفاهی این هنرمند پیشکسوت را که در سال 1387 با زنده یاد زاون قوکاسیان انجام شده است را منتشر کرده که بخش‌هایی از آن را در زیر می‌خوانید.
11 سال از ثبت تعزیه به نام ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو می‌گذرد و فیلمی که ناصر تقوایی برای تکمیل پرونده تعزیه ساخت، هنوز شاخص‌ترین اثر مستند از این هنر نمایشی شناخته می‌شود که از قضا چند سالی است به شدت در معرض تحریف قرار گرفته است.
فیلم کوتاه «جیرجیر» به کارگردانی امیر عباس جعفرزاده پس از طی مراحل فنی و جلوه‌های ویژه جهت حضور در جشنواره‌های درجه یک بین‌المللی آماده می‌شود.

در مراسم بزرگداشتی که برای زنده یاد علی سلیمانی برگزار شد ؛ علاوه بر همسر و دختر این بازیگر فقید سینما، تئاتر و تلویزیون؛ کوروش زارعی ، حسین پرستار، علی استادی، سیروس همتی سخن گفتند.