کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

روح‌ الامینی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار بیان کرد؛

عبدالملکی خام است!

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی پختگی لازم برای وزارت کار را نداردگفت: عبدالملکی در حوزه صنعت دارو که ۶۰ درصد آن در شستا و تامین اجتماعی است، نمی‌تواند به سوالات من پاسخ دهد.
در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی اعلام شد؛

تائید صلاحیت عبدالملکی توسط سه کمیسیون مجلس

کمیسیون های اجتماعی، بهداشت و آموزش مجلس شورای اسلامی صلاحیت عبدالملکی را برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایید کردند.
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گزارش این کمیسیون را درخصوص برنامه های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرائت کرد که حاکی از موافقت این کمیسیون با برنامه های وزیر پیشنهادی مذکور است.
در صحبت نمایندگان مجلس با پرسون مطرح شد؛

پارلمان پذیرای عبدالملکی

جمعی از نمایندگان مجلس حمایت خود را از وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی اعلام کردند که در ادامه گفت و گو با آنها را می‌خوانید.
یک مسئول وزارت کار در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

ارتقا حوزه صنعت با حمایت از کارآفرینان پیشرو

وقتی صحبت از کارآفرینان پیشرو می‌شود منظور ما افرادی است که می‌خواهند یک بازار جدید را فتح کنند، محصول جدیدی را توسعه دهند و یک بستر جدیدی را در زنجیره ارزش صنعت ایجاد کنند. ما سعی کرده‌ایم که اساسی‌ترین نیازهای این کارآفرینان پیشرو را در نظر بگیریم و در تدوین این مصوبه نیز از کارآفرینان پیشرو و کارآفرینان برتر کشور در خصوص نیازها و موانع توسعه راهنمایی گرفته‌ایم.
حجت‌الله عبدالملکی به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت سیزدهم، از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.
«اول ایمنی، بعد کار» این شعاری است که خیلی از ما از کودکی با آن آشنا شده ایم؛ کارگران باید قبل از شروع کار نکات ایمنی را رعایت کنند و در این میان کارفرمایان نیز باید محیط و ابزارات آلات ایمنی را برای فعالیت کارکنان شان فراهم کنند؛ اما گویا این شعار در ایران کمتر توجه می شود.
‎پرسون از مشکلات خبرنگاران گزارش می دهد؛

‎وعده های بی سر انجام

‎یکی از خطرناک ترین، کم درآمدترین و در عین حال پر‌ ماجراترین شغل ها در جهان خبرنگاری است، این خبرنگاران هستند که دل را به دریا می زنند و به قلب حوادث گوناگون می روند تا بتوانند اخبار را به درستی و سرعت بالا منعکس کنند.
این طرح علاوه بر آسیب‌هایی که به کسب و کارهای دیجیتال می‌زند نقطه کوری دارد که منجر به اختلال در تجارت می‌شود. سبک خرید مردم تغییر پیدا کرده و از شیوه سنتی رفتن به مرکز خریدها به شیوه خرید اینترنتی تغییر شکل داده از زمان شیوع کرونا این تغییر سبک سرعت پیدا کرده و بعید به نظر می‌رسد که پس از پایان کرونا به شکل اولیه خود بازگردد.
گمانه زنی ها از یک کابینه رییسی؛

وزیر کار دولت سیزدهم چه کسی خواهد شد؟

بخش بزرگی از جامعه در انتظار این هستند که چه کسی وزیر یکی از وزارت خانه‌های مهم یعنی وزارت کار می‌شود و گزینه مناسب از نظر مردم برای این منصب کسی است که مرد میدان باشد.
امروز قرار است طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی در مجلس برای محدود سازی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مورد بررسی قرار بگیرد، طرحی که باعث نگرانی کاربران به خصوص صاحبین مشاغل آنلاین شده است.
پرسون از تعطیلی شعبه فروشگاه کفش ملی گزارش می دهد؛

‎گام های کوتاه در تولید کفش/ بی مدیریتی عامل فروپاشی صنعت

‎صنعت تولید کفش در ایران به بیش از نیم قرن پیش بر می گردد، به طوری که شرکت کفش ملی ایران یکی از شرکت‌های تولیدکننده کفش از سال ۱۳۳۶ از سوی بخش خصوصی تأسیس شد و نه تنها تولید داخل کفش را فراهم می کرد بلکه به آن سوی مرزها نیز صادرات داشت، اما این روزها این صنعت حال و روز خوشی ندارد.
بهبود محیط کسب و کار یکی از مهم‌ترین راهبردهای توسعه اقتصادی در هر کشور به شمار می‌رود و علاوه بر آن هر چه محیط کسب وکار در یک کشور شرایط بهتری داشته باشد، بهره‌برداری از فرصت‌های کارآفرینی بیشتر و هرچه بهره‌برداری از فرصت‌های کارآفرینی در جامعه‌ای بیشتر باشد، عملکرد اقتصاد آن کشور و خلق ارزش و ثروت در آن جامعه نیز بیشتر می‌شود.