کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

در دنیای سراسر رقابت امروز، سازمان‌ها نیازمند استفاده از تمامی پتانسیل منابع خود می‌باشند. انسان‌ها جزء لاینفک منابع سازمان‌ها را تشکیل داده که با بیان اندیشه خود و استفاده از ابزارها، سازمان را در جهت رسیدن به اهداف استراتژیک خود کمک می‌کنند.
پرسون از فعالیت بانوان در مشاغل سخت گزارش می دهد؛

زنان در صنف نان سازی

نقش زنان در فعالیت های اقتصادی در دو دهه اخیر افزوده شده است، برخی از زنان با روحیه زنانه ای که دارند به مشاغل سخت که برای مردان نیز مشقت آور است ورود پیدا می کنند.
وزیر اقتصاد و دارایی: برای کمک به کاهش خسارات ناشی از هزینه های درمان و دوری از کسب و کار از روز شنبه تمام سرپرستان خانوارهایی که به دلیل کرونا بستری شده اند، تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود.
سخنگوی دولت از تصویب معافیت مالیاتی برای صاحبان کسب و کارهای کوچک در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در هیأت وزیران خبر داد.
دیروز روز شلوغی برای نمایندگان مجلس یازدهم بود، وزرای کار و اقتصاد برای توضیح درباره وضعیت اشتغال، بررسی راهکارها و اقدامات عملی توسعه اشتغال در مجلس حضور پیدا کردند. نماینده‌ها هم مانند همیشه به سخنرانی و تاکید بر اجرای قوانین و گفتن بایدهاونبایدها پرداختند به‌عبارت دیگر این جلسه هم مانند سایر جلساتی که وزرا با نماینده‌های مجلس برگزار می‌کنند بیشتر به بیان نظرات گذشت و عملا خروجی قابل تاملی ندارد!
فروردین ماه سال جاری بود که شعار سال تحت عنوان« تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شد و پس از آن برخی به اختصار، سال جاری را انقلاب اقتصادی 1400 نامیدند، پیرو همین موضوع توئیتی از حجت الله عبدالملکی منتشر شد که واکنش‌های زیادی به همراه داشت و خیلی‌ها توئیت وی را که آن زمان به عنوان اقتصاددان از او یاد می‌شد غیر کارشناسی و در تناقض با شعار سال دانستند.
آیا به سمت اشتغالِ بدون بیمه و اصلاح قانون کار می‌رویم؟

جهت گیری های نگران‌کننده‌ آقای وزیر؛ اول بگویید «کدام اشتغال»!

آشکارا حرف از خصوصی‌ سازی و از بین بردن تامین اجتماعی می‌زنند و می‌گویند باید بانک رفاه خصوصی شود؛ از عدم ضرورت بیمه کردن کارگران سخن می‌گویند.
ابهاماتی در دلیل استغفای عیسی منصوری، معاون سابق توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد.
​مدیرکل امور بانوان استانداری تهران از افزایش تسهیلات مشاغل خانگی به ۶۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

رییس اتحادیه صنف قنادان بیان کرد: پیش از شیوع کرونا روزانه سفارشات فراوانی برای تهیه کیک تولد، نامزدی، عروسی و جشن‌ها و دورهمی‌ها دریافت می‌کردیم اما در بیش از ۱.۵ سال گذشته میزان سفارش کیک کاهش بسیار چشمگیری یافته است
نمایندگان مجلس سرانجام روز گذشته در ادامه بررسی طرح مهم تسهیل صدور مجوز کسب و کارها با رأی مثبت خود به مواد باقی مانده این طرح، انحصار سه کسب‌وکار وکالت، سردفتری و کارشناس رسمی دادگستری را برطرف کردند. براساس مصوبه مجلس، انحصار در صدور مجوز در بسیاری از کسب و کار ها که تاکنون براساس ضوابطی محدود و منوط به موافقت یا سهمیه تعیینی برخی دستگاه ها بود حذف و ریل گذاری جدیدی در زمینه آغاز کسب و کارها ایجاد شد.
با توجه به گزارش مرکز آمار در سال گذشته بررسی شد؛

یک سال و نیم کار کنی چه می توانی بخری؟

اواخر شهریورماه بود که گوشی های آیفون 13 وارد کشور شد. با نگاهی به قیمت این گوشی به راحتی می توان فهمید که هر قشری نمی تواند از داشتن چنین گوشی به روزی، بهره مند باشد. آن هم در شرایطی که حقوق کارگران در سالهای گذشته، رشد چشمگیری نداشته است. و شاخص فلاکت همچنان روبه افزایش است.
پرسون از بی تدبیری در مدیریت بزرگترین مرکز درمانی تامین اجتماعی گزارش می دهد؛

خدمات رسانی صفر به جانبازان و معلولان/ گلایه شهروندان از برخورد کادر اداری بیمارستان میلاد

تردد آسوده به خدمات درمانی یکی از ضرورت ها است، اما بیمارستان میلاد به عنوان بزرگترین مرکز درمانی سازمان تامین اجتماعی به شکل نامناسبی به جانبازان و معلولان ارائه خدمت می کند که موجب نارضایتی مراجعه کنندگان شده است.
رییس انجمن سالمندشناسی گفت: در زمینه سن بازنشستگی، به طور میانگین در کشور ما سن بازنشستگی ۵۲ سال است و سن سالمندی ۶۰ سال است. هرچند که با توجه به افزایش امید به زندگی در کشور دنبال این هستند که سن سالمندی هم افزایش یابد.
سخت کوشان جامعه چشم انتظار خانه دار شدن؛

دولت جدید حلال مشکلات کارگران می شود؟

در حالی که مسکن بخش زیادی از هزینه های زندگی کارگران را به خود اختصاص می دهد و حل مشکل مسکن کمک بزرگی به این قشر می کند اما؛ همچنان در این زمینه کارگران جامعه بلاتکلیفند.