کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

محمد خان بلوکی، رئیس اتاق تعاون استان تهران: باتوجه به سخنان گهربار مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیاستگزاری و برنامه ریزی مناسبی را در جهت توسعه بخش اتحادیه ها و تعاونی ها در پیش بگیرد.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و در پی پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی مقرر شد در چارچوب پایداری منابع و اعتبارات این سازمان، مستمری سایر سطوح اصلاح‌ شود.
نزدیک به 26 میلیون جمعیت فعال اقتصاد کشور که در بهار 1401 تمایل به کار کردن داشته اند، نزدیک به 17 درصد از این تعداد سهم زنان است که نشان دهند نقش کمرنگ زنان در بازار کار ایران است.
معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سیگنال اصلی این دولت و فعالان اقتصادی اهمیت دادن به تولید و اشتغال است. شخص رئیس جمهور در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ دو بار جلسه شورای عالی اشتغال را تشکیل داد که در دولت‌های سابق سالی یک بار آن هم نه در سطح رئیس جمهور این اتفاق می‌افتاد.
طرح روستا تعاون به منظور ایجاد اشتغال و توانمندسازی ساکنان مناطق روستایی به اجرا درآمد تا با تشکیل تعاونی و استفاده از ظرفیت روستاها، برای روستاییان در محل سکونتشان اشتغالزایی شود.
، در روزهای اخیر اخباری مبنی بر افزایش ۵۷ درصدی قیمت گوشت گوساله و افزایش ۴۰ تا ۴۶ درصدی گوشت گوسفندی در میادین میوه و تره‌بار دست به دست می‌شود.
دولت سیزدهم در طول یک سال گذشته با راه‌اندازی سامانه ملی اشتغال و کسب و کار کشور و چند اقدام مهم دیگر به دنبال ایجاد اشتغال پایدار است که بر این اساس توانسته است به ۵۰ درصد وعده خود عمل کند.

سرپرست وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم فعال شدن ظرفیت‌های بخش تعاون گفت: برنامه‌ریزی کنید تا پایان دولت کنونی، همه کارمندان صاحب خانه شوند.
‎امورات اقتصادی و تولید در کشور ما با سه رویکرد دولتی، خصوصی و تعاونی اداره می شود؛ البته این روش در بسیاری از کشورها وجود دارد و برخلاف تصور بسیاری که تعاونی ها در کشور ما شکل گرفته است، سایر کشورهای پیشرفته نیز بنگاه های تولید و اقتصادی بزرگی با رویکرد تعاونی دارند.
تضمین تولید پایدار، کسب سود در قالب ساز و کار بازار است. دخالت دولتی مانع این هدف است و هر اقدامی، دخالت‌های بعدی را به همراه دارد. حال دولت شکل تازه مداخله را در بازارها استارت زده‌است.
مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری نیروی‌ کار در بهار ١٤٠١ را منتشر کرده است.
در راستای اجرای قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار، آزمون کارآموزی وکالت توسط مرکز موضوع ماده ۱۸۷ تحت عنوان آزمون فوق‌العاده برگزار شد. پس از مدتی سخنگوی محترم مرکز مصاحبه‌ها و اظهارنظرهایی عجیب را کرد که منتهی به بیانیه‌ای بی‌سابقه از سوی نمایندگان محترم مجلس شد. در این‌خصوص چند مطلب قابل ذکر است.
سید امیرحسین مدنی امروز ۹ تیرماه در حاشیه بازدید و افتتاح طرح تولید نخ کش حریر در مشهد اظهار کرد: تاکنون حدودا ۸۰ هزار شغل از ابتدای سال در مناطق روستایی و حاشیه‌ای و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ایجاد شده است که با تخصیص اعتبارات ۱۴۰۱ این روند سرعت می‌گیرد.
علی بابایی کارنامی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس، خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: از رئیس مجلس تشکر می کنیم که دستور رسیدگی به مصوبه هیات دولت در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را دادند و هیات تطبیق قوانین و مقررات عدم مطابقت آئین نامه را با قانون مصوب مجلس اعلام کرد.