کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

یکی از روزهایی که در جامعه جهانی نامگذاری شده، روز جهانی کارگر مصادف با 11 اردیبهشت ماه است.
اجرای قانون اساسی کشور و قانون کار، حذف دست واسطه‌ها از بازار کار ایران و حذف فاصله‌ بین دستمزد و سبد معیشت از مهم‌ترین مطالبات کارگران است.
یک فعال مستقل کارگری گفت: موقعیت ضعیف کارگران در شورای عالی کار مانع از این می‌شود که بتوانند تاثیری در تغییر وضعیت معیشتی خود داشته باشند.
تجمع اعتراضی کارمندان وزارت تعاون نشان داد که طی دو دهه گذشته، مدیران دولتی به الزامات آیین‌نامه اجرایی سازمان امور اداری و استخدامی پایبند نبوده‌اند.
بنا به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، اراضی دولتی در مقاطع مختلف مورد تعرض قرار می‌گرفت که با تشکیل یگان حفاظت از اراضی این سازمان، دست‌اندازی‌ها با رفع تصرف فوری به صفر رسیده است.

رییس کمیته دستمزد شورای عالی کار تصریح کرد: هر چه صنعت در ایران ضعیف‌ تر شود این افراد با واردات بیشتر کالاها به دلالی و واسطه‌گری و سوداگری خود ثروت‌شان افزوده می‌شود و جوانان را ناامید کرده و نیروی کار را تضعیف می‌کنند.
جلسه ستاد ویژه رفع موانع، تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان در حوزه وزارت بهداشت صبح امروز(شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و بر تولید و مستند سازی علمی محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی تاکید شد.