کار و تعاون

به روزترین اخبار حوزه اشتغال را در سرویس کار و تعاون پرسون بخوانید.

پلمب کردن یک شرکت به معنای تعطیل کردن فعالیت کارکنان و تامین‌کنندگان و فروشندگان و همه عناصری است که در زنجیره تامین آن شرکت فعالیت دارند. آیا منطقی است شرکتی با هزاران کارمند و ده‌ها هزار ذی‌نفع را به‌خاطر برخی از کارکنان آن تعطیل کرد؟ این تسهیل کسب‌وکار است؟ رونق بخشی به فضای اقتصاد است؟ حمایت از سرمایه‌گذاری و کارآفرینی است؟ چگونه از اولویت داشتن اقتصاد سخن می‌گوییم وقتی تبعات اقتصادی رفتارهایمان را نمی‌سنجیم؟
کارجویان برای یافتن شغل مورد نظر در سامانه جستجوی شغلی ابتدا پس از ثبت اطلاعات فردی و رزومه خود را در سامانه گزینه "جستجوی شغلی"را می زنند تا سایر مراحل سپری شود که جزئیات در خبر آمده است.
اینکه در همین ادارات و سازمان‌ها و شرکت‌ها مدیران و مقامات و آنها که دسترسی بهتری به ارکان قدرت دارند با تمهیدات گوناگون، از جمله ردیف‌های درآمدی من‌درآوردی و اضافه‌کاری‌های ثابت محیرالعقول ۱۵۰ و ۲۰۰ ساعتی و با دور زدن‌های ظاهراً قانونی قانون، مشکل معیشتی خود را با حقوق‌های ۴۰ و ۵۰ میلیونی حل کنند و دیگران با درآمد ۱۰ تا ۱۵ یا حداکثر ۲۰ میلیون تومانی خود که حتی ۲۰ میلیون هم پایین‌تر از خط فقر است بسازند، چه نسبتی با عدالت دارد؟
رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: معطلی چند ساله بیمه کارگران ساختمانی موجب قطع شدن بیمه ۳۰۰هزار کارگر شد و ۵۰۰هزار کارگر ساختمانی منتظر نوبت در تأمین اجتماعی باقی مانده اند.
جوان‌هایی که تحصیلات با کیفیت دارند به ندرت تمایلی به کار دولتی دارند. درست است که کار دولتی امنیت شغلی خوبی دارد و عموما فشار و استرس کمتری دارد، ولی هم یادگیری و رشد کمتری برای جوان‌های مستعد دارد و هم حقوق و دستمزد آن قابل مقایسه با بخش خصوصی نیست.
در بهار ۱۴۰۲ سهم جمعیت بیکار فارغ التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران ۴۰.۸درصد بوده است. بررسی تغییرات این شاخص نشان می دهد که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱.۱ درصد افزایش داشته است.
دستمال کاغذی‌‌های تبلیغاتی از جمله کالاهای لوکس هستند که کسب‌وکارهای مختلف‌‌ می‌توانند برای معرفی برند و مجموعه خود از آن‌ها استفاده نمایند. این دستمال کاغذی‌ها دیزاین میزهای اتاق کار و مجموعه را بسیار شیک و مجلل نشان‌‌ می‌دهند و بسیار کاربردی هستند. اما کیفیت آن‌ها بسیار حائز اهمیت است و باید از یک برند معتبر تهیه شوند.
پس از اجرای موفقیت آمیز کالابرگ الکترونیکی در چهار استان، تصمیم بر این شد که به منظور حمایت از سه دهک اول جامعه در کشور اجرایی شود. در طرح جدید افراد مشمول دریافت کالابرگ میتوانند 11 قلم کالای اساسی را توسط اعتبار یارانه‌ای خود خرید کنند و افزایش قیمت آن کالاها نیز توسط این اعتبار جبران می‌شود.
گلپوربا بیان اینکه پاشنه آشیل رونق تولید در کشور نیروی کار ماهر است گفت: صاحبان صنایع به نیروی کار ماهر حقوق خوبی را پرداخت می کنند,اگر واقعاً مجموعه ای نیروی کار ماهر داشته باشد, در صورتی که درخواست بدهند و نیرو را جذب کنند, حقوق خوبی برای نیروی کار پرداخت می کنند. بنابراین بهتر نیست نیروی کار به جای اینکه به کشور دیگر اعزام شود در کشور خودمان خدمت کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در پیشنهادات برنامه هفتم توسعه، موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را آوردیم که بر اساس آن باید حقوق بازنشستگان معادل ۹۰ درصد حقوق شاغلان هم رتبه‌شان شود.
فتوشاپ یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای ویرایش تصویر و طراحی گرافیکی است که توسط شرکت Adobe توسعه داده شده است. این نرم‌افزار حرفه‌ای، امکانات بسیاری برای طراحان گرافیک و طراحان وب ارائه می‌دهد و به راحتی می‌توانید با استفاده از آن کارت ویزیت خود را طراحی کنید.
دلیل اینکه بخش صنعت کشور نمی‌‌‌تواند سهم اشتغال‌زایی بیشتری را به‌‌‌ خود اختصاص دهد، به ماهیت بخش صنعت در اقتصاد کشور برمی‌‌‌گردد. بخش قابل‌توجهی از ارزش‌افزوده بخش صنعت کشور به زیربخش استخراج نفت و گاز و سایر معادن وابسته است و بخش صنعت به معنای واقعی صنایع غیرنفتی، سهم اندکی از ارزش‌افزوده بخش صنعت (در حدود 18درصد) را به خود اختصاص داده است. صنایع غیرنفتی در مقایسه با صنایع نفتی، توان رقابتی بسیار اندکی دارند و از این‌‌‌رو، توسعه این بخش‌‌‌ها با دو محدودیت جدی مواجه است.
معاون اشتغال وزیر کار از فعال شدن دیپلماسی بازار کار به عنوان سیاست محوری دولت سیزدهم و وزارت کار نام برد و از صدور ۵۰۰ ویزای کار برای ایرانیان در شش ماه گذشته توسط کشور قطر خبر داد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره درخواست افزایش دستمزد کارگران به دلیل رشد بهای برخی کالاها اظهار داشت: دولت در قالب پرداخت یارانه و همچنین افزایش حقوق، این موضوع را جبران کرده است.