بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

هفته گذشته، بازار در هیچ شرایطی توان شکست محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی را از خود نشان نداد. با برخورد به این محدوده، به طور معمول، ‌میزان فروش‌ها در بازار بیشتر می‌شد. تحلیل‌گران فنی اعتقاد داشتند برای اینکه تقاضا در بازار ارز به شکل معناداری افزایش پیدا کند، نیاز است که محدوده مقاومتی ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی شکسته شود.
سرعت تغییرات در ارزهای دیجیتال به قدری است که روزانه طرفداران بیشتری را به خود جلب می‌کند و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از اقتصادهای جهان رویکرد خود نسبت به ارزهای دیجیتال را عوض کنند؛ رویکردی که سابق بر این بیشتر در مخالف و تقابل با آن بود. اما حالا با توسعه روزافزون و فراگیری بیشتر این ارزها نمی‌توان اثرگذاری آنها را در اقتصاد کشورها انکار کرد.
پرونده ویژه پرسون؛ افزایش قیمت کالاهای اساسی/ بخش دوم

خشکسالی عامل گرانی رب / دولت جلو صادرات گوجه را بگیرد

این روزها گویا با تغییر دولت نیز افزایش قیمت کالا از جمله مواد غذایی قصد کاهش ندارد و هنوز دولتمردان عزمی برای کاهش قیمت ندارند، به طوری که رب گوجه فرنگی در هفته های اخیر با افزایش 50 درصدی مواجه شده است.
تمایل به فروش در بازار ارز به اندازه‌ای بود که در ابتدای روز دوشنبه، قیمت دلار برای مقاطعی زیر مرز ۲۷ هزار تومانی نوسان کرد. با این حال، معامله‌گران از اواسط روز خریدهای خود را بیشتر کردند و توانستند که خط ۲۷ هزار تومان را پس بگیرند.
یک مقام صنعتی گفت: حذف ارز 4200 تومانی برای تامین مواد اولیه تن ماهی افزایش قیمت در یک سال اخیر را به وجود آورده و عامل کاهش قدرت خرید اقشار کم درآمد شده است و به عبارتی این کالا از سبد غذایی خانوار کم درآمد حذف شده است.
برخی معامله‌گران تصور می‌کردند که آمریکا با سه کشور اروپایی طرح قطعنامه‌ای را برای ارائه به جلسه شورای حکام آماده کنند. با توجه به سفر گروسی به تهران، معامله‌گران امیدوار شده‌اند که قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نشود. البته «نور‌نیوز» نیز گزارش داده بود که قطعنامه ضد ایرانی در دستور کار نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیست.
فروشندگان موبایل چه دست دوم و چه مدل های نو سعی می‌کنند قیمت های خود را کاهش دهند تا بتوانند گوشی خود که از برند شیائومی است را بفروشند و به نوعی از یک خطر احتمالی خلاص شوند.
نرخ ارز در ایران، عمدتا متاثر از پارامتر‌های کلان و واقعی اقتصاد، انتظارات تورمی و در نهایت، مداخلات و سیاست‌های حاکمیت و به صورت خاص بانک مرکزی است. البته در بلندمدت در نهایت، پارامتر‌های اقتصادی بر سایر موارد، حاکم خواهد شد و عوامل فوق با هم ارتباط درونی دارند.
یکی از بزرگترین مشکلات این روزهای کشور، بن بست های اقتصادی و مالی در حوزه های مختلف است که هموطنانمان را خسته کرده است. رییس جمهور منتخب همانطور که در مناظره انتخاباتی خود رو به رقبایش گفت؛ تیم اقتصادی را می تواند ردیف کند تا به مشکلات کشور برسند. اما حالا این تیم اقتصادی، خودش با ابعاد مختلف تنش های درون گروهی رودررو شده است.
رشد قیمت دلار در شرایطی صورت گرفت که در روز دوشنبه بیشتر معامله‌گران فروشنده بودند. به گفته برخی فعالان، چرخش رفتاری معامله‌گران در روز سه‌شنبه بیشتر وابسته به اخبار و شایعات سیاسی بود.
پرسون از تاثیر گرانی اقلام خوراکی بر زندگی کارگری می گوید؛

طعم گوشت؛ خاطره ای به یادماندنی!

دولت سیزدهم با گرفتن رای موافق برای اکثر وزرای کابینه اش، شروع به کار کرده است. در این اثنا مردم منتظرند که آیا از قیمت محصولات مورد نیاز و ضروری شان از جمله قیمت گوشت قرمز، کم می شود؟ گوشت قرمز از آن دست کالاهایی است که فقدانش در درازمدت آسیب های جدی برای خانواده ها ایجاد می کند مخصوصا در این اوضاع اقتصادی فعلی ایران، که همه چیز گران و گرانتر می شود.
بی شک ظهور و بروز کسب و کارهای اینترنتی در جامعه معلول فزونی تقاضا بر عرضه می باشد، به همین دلیل چند سالی است که کسب و کارهای اینترنتی در کشورمان رونق پیدا کرده و با شیوع کرونا استفاده از این خدمات در فضای مجازی رو به افزایش است.
این روزها وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور شرایط اقتصاد خانوار را با مشکل مواجه کرده است و به شکل عامیانه مردم صورت شان را با سیلی سرخ نگهداشته اند، بنابراین قناعت و صرفه جویی یکی از راهکارهای عبور از شرایط اقتصادی نفس گیر به حساب می آید.
قیمت دلار بالاخره هفته قبل ترمزش کشیده شد و کانال نوردی‌های ۴۰ روزه و بدون توقف اسکناس آمریکایی به پایان رسید. از اولین روز‌های مردادماه تا پایان هفته اول شهریور دلار با جهش سه هزار و ۶۰۰ تومانی از ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان گران شد و مرز ۲۸ هزار تومان را رد کرد.
پرسون از افزایش پلاکارد تسلیت گزارش می دهد؛

تسلیت های کرونایی به سبک چاپ بنر/ رونق بر کسب و کار پیام های ترحیم

طبق آمارهای رسمی روزانه نزدیک به 700 نفر از هموطنان مان بر اثر ویروس نامرئی کرونا جانشان را از دست می دهند، گرچه برخی از مقامات وزارت بهداشت این آمار را تنها مختص بیمارانی می دانند که تست کرونای آنها به ثبت رسیده و فوت شده اند، اما عده ای از فوتی ها تست کرونا نداده اند یا با ضریب اشتباه تست آنها منفی شده است و مورد محاسبه مرگ و میر این ویروس قرار نگرفته اند.
برخی معامله‌گران با تکیه بر این بخش‌ از صحبت‌های وزیر امور خارجه سعی کردند چنین جوی را در بازار راه بیندازند که تا دو یا سه ماه آینده خبری از مذاکرات هسته‌ای نخواهد بود و بهتر است که فعلا به خریدهای احتیاطی خود ادامه دهند. با این حال، بخش بزرگی از بازیگران بازار تصمیم گرفتند که بی‌گدار به آب نزنند، در نتیجه رشد قیمت دلار چندان زیاد نشد.
رییس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: با عرضه ۲ تا ۳ برابری و ممنوعیت صادرات، قیمت هویج در بازار کاهش یافته است.
مهمترین متغیر اقتصــاد کلان در اقتصاد ایران نرخ ارز است. به دلیل اینکه حتی کسب و کاری که هیچ ارتباطی به نرخ دلار هم ندارد ولی در اقتصاد ایران متاثر از نرخ دلار است. فرقی نمی‌کند نرخ دستمزد کارگر باشد یا فروش سبزی یا محصولات در یک روستا باشد. مهم است که نرخ دلار واقعی تغییر کند یا متاثر از متغیرهای سیاسی باشد.