بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

بررسی وضعیت توسعه ارتباطات پهن باند کشور؛

همراه اول در صدر

باندپهن (Broadband) به سیستم‌های انتقال داده‌ها (اطلاعات دیجیتال) گفته می‌شود که در آن‌ها سرعت انتقال داده‌ها در محدودۀ صدها کیلو‌بیت بر ثانیه و بیشتر است. به عبارت دیگر، پهنای‌باند فرکانسی این سیستم‌ها، صدها کیلوهرتز و بیشتر است. اصطلاح «باندپهن» را نباید با عبارت «پهنای باند» اشتباه گرفت.
قیمت بیت کوین در معاملات امروز بازار جهانی ارزهای مجازی ۳ درصد ریخت و کانال ۴۶ هزار دلار را از دست داد.
نخستین روز هفته برای بازارهای داخلی، روزی پرنوسان بود رسیدن خبر تعطیلی سراسری ۶ روزه باعث کاهش تقاضا در بازار شد تا دلار دوباره کاهشی شود و تا ساعت ۵ بعدازظهر در قیمت ۲۶ هزار و ۴۲۰ تومان معامله شود.
قیمت دلار در اولین روز از هفته دو راه بیشتر ندارد یا روند نزولی روزی پنجشنبه را پیش بگیرد یا باید سراغ پیشروی در کانال ۲۶ هزار تومان برود.
برای شناخت صرافی‌های مجاز لازم است به سایت بانک مرکزی مراجعه کنید تا ببینید برای آن صرافی مجوز صادر کرده است یا خیر.
رییس اتحادیه بارفروشان تهران:

هویج ارزان می‌شود

رییس اتحادیه بارفروشان تهران از کاهش قیمت هویج در هفته آینده و هم‌چنین ذخیره دو میلیون تن سیب‌زمینی و پیاز برای ایام محرم خبر داد.
‎یکی از راهکارهای بالا بردن ایمنی بدن برای در امان ماندن از ویروس کرونا مصرف محصولات کشاورزی و باغی است، که این روزها این محصولات غذایی نیز همانند سایر کالاهای دیگر با افزایش قیمت مواجه شده است.
در پی ادامه دار شدن روند چند نرخی بودن تایر‌ها در بازار، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر ضمن تشریح دلایل شکل‌گیری نرخ‌های متفاوت برای تایر‌ها در بازار، چندگانه شدن نرخ تایر‌های داخلی برای ایجاد رقابت میان تولیدکنندگان مختلف را طبیعی دانست.
نایب رئیس کانون سراسری مرغداران ایران با بیان این که به هیچ وجه در هیچ واحد صنفی مرغ نباید بیشتر از ۲۷ هزار تومان عرضه شود؛ گفت: علت قیمت بالای مرغ تعاملات برخی مرغداران با کشتارگاه است.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات ضمن اعلام خبر تبدیل ایران یکی از عمده‌ ترین واردکنندگان آفت‌کش خاطرنشان کرد: قطع این وابستگی مستلزم توجه به صنایع تولید نهاده های کنترل غیرشیمیایی در داخل کشور است.
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد: بازار سکه و طلا باوجود ثبات تقریبی، از روز گذشته (پنجشنبه) افزایش قیمت را تجربه کرده است، وی احتمال ثبت رکورد جدید برای سکه و طلا را دور از دسترس ندانست.
عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به دلایل افزایش قیمت مرغ در روز‌های اخیر تاکید کرد که اگر تمهیداتی اندیشیده نشود، قیمت مرغ تا عید افزایش پیدا خواهد کرد و اگر دولت آینده تدبیر نکند و برجام امضا نشود قیمت‌ها در سال آینده غیرقابل کنترل است.
با توجه به روند تغییر در نظام‌های تنظیم‌گر، دولت‌ها به سمت واگذاری تنظیم‌گری به بخش خصوصی و اصطلاحاً «خودتنظیمی» روی آوردند. این خودتنظیمی تا آنجا ادامه می‌یابد که بازار از تنظیم امور خود ناتوان شود. از این نقطه است که دولت ورود می‌کند و به اصلاح کاستی‌ها می‌پردازد.
کشورمان به دلیل وسعت و پهناور بودنش از نعمت زمین برخوردار است و از سوی دیگر به دلیل قرار گرفتن معادن گوناگون در این سرزمین مصالح ساختمان سازی شامل سنگ، گچ، آهن، آلومینیوم، آجر، لوله آب و گاز، سیم برق، شیرآلات و... تولید داخل کشور فراوان است؛ اما با این وجود تامین مسکن به عنوان مهم ترین سرپناه برای بخشی از خانواده های ایرانی به یک رویا تبدیل شده است.
اصناف و بازار از زمان انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، همواره خود را به عنوان بازوی امین و مشاور راستین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران معرفی کرده‌اند. هر کجا در این مرز و بوم بحرانی شکل گرفت، علی‌رغم فشارهای اقتصادی وارده به بازار، اصناف پیشگام بودند. هر کجا لازم بود، اصناف با جان و مال خود در دفاع از کشور و کمک به هم وطنان خود پیش‌قدم شدند و به تامین نیازهای آنان پرداختند. اما آیا دولت به نیازهای اصناف و تشکل‌های صنفی توجه کرد؟
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: فرآیند رجیستری تبلت‌ها از فردا (دوم مرداد) آغاز می‌شود و امروز آخرین مهلت برای طی کردن فرآیند رجیستری دستگاه است.
در هفته‌‌های اخیر قیمت مرغ بار دیگر روند تند صعودی به خود گرفته است، ادامه مشکلات مرغداران موجب شده برخی قیمت مرغ را برای آینده تا ۱۰۰ هزار تومان پیش‌ بینی کنند.