استاد هاشمی مدیرعامل جدید بیمه مرکزی:

برنامه‌ای برای افزایش تعداد شرکت‌های بیمه نداریم

مدیرعامل بیمه مرکزی گفت: برنامه‌ای برای افزایش تعداد شرکت‌های بیمه نداریم و طبق برنامه‌های وزارت اقتصاد فعالیت‌های خود را ادامه خواهیم داد.
تصویر برنامه‌ای برای افزایش تعداد شرکت‌های بیمه نداریم

به گزارش سایت خبری پرسون، استاد هاشمی گفت: برنامه راهبردی صنعت بیمه طبق روال برنامه های وزارت اقتصاد پیش خواهد رفت و با همان کیفیت شرکت های بیمه اقدام به ارائه خدمات می کنند.

به گفته مدیرعامل بیمه مرکزی سعی خواهیم کرد سرعت کارها، ارائه خدمات و و کیفیت کارها در شرکت های بیمه افزایش یابد بنابراین برنامه ای برای افزایش تعداد شرکت های بیمه ای نداریم.

تاسیس رشته‌های صنعت بیمه در کشور‌های خارجی

او در خصوص فعالیت شرکت های بیمه در منطقه گفت: در بحث سیاست خارجی باید حتما از ظرفیتی که در این بخش ایجاد می شود استفاده کنیم و بتوانیم رشته های بیمه ای خودمان را با تاسیس شعبات خارجی از کشور به کشورهای خارجی گسترش دهیم و این اقدام باعث رونق بهتر صنعت بیمه می شود و شرکت های بیمه ای ما می‌توانند فعالیت های خود را گسترش دهند.

استاد هاشمی گفت: این اقدام در حال حاضر توسط چند شرکت بیمه ای ما در کشور سوریه آغاز شده و چند شعبه از شرکت های ما ایجاد و مشغول فعالیت هستند

او بر استفاده از قدرت اتکایی شرکت‌های دیگر تاکید کرد و گفت: باید برای فعالیت بیمه گری خود سهم نگهداری ریسک و از منابع مالی سایر کشور‌ها استفاده کنیم به این صورت صنعت بیمه رونق بیشتری می‌گیرد و سهم نگهداری افزایش می‌یابد و ریسک‌ها را در داخل و خارج از کشور بهتر می‌توانیم پوشش دهیم و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

509367