بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: در این فصل سال قیمت میوه باید نسبت به تمام فصول ارزان‌تر باشد ضمن اینکه عرضه و تنوع آن نیز بسیار گسترده است.

در کنار مرغ، تخم‌مرغ، روغن و لبنیات که قیمت جدید آنها اعلام شد، برخی کالاهای دیگر نیز تغییرات شدیدی را در قیمت شاهد بودند که گوشت ازجمله آنها بود.

به عقیده عده از تحلیلگران بازار سکه افزایش نرخ دلار موجب شده تا معامله گران تصور کنند آینده کوتاه مدت قیمت سکه افزایشی بوده و احتمال بازگشت مجدد قیمت سکه امامی به پله‌های میانی کانال ۱۵‌ میلیون تومانی وجود دارد.

امیر انصافی از همکاری سه جانبه وزارت صمت، نفت و بورس کالا برای کنترل قیمت محصولات شوینده خبر داد و گفت: مقرر شده قیمت مواد اولیه از طریق عرضه در بورس کاهش پیدا کند و تحت تاثیر نرخ ارز و قیمت‌های جهانی، نوسان شدید نداشته باشد.
با توجه به افزایش 15 درصدی نرخ برنج داخلی در ماه‌های اخیر، طبقه متوسط و رو به پایین با آن خداحافظی کردند زیرا توان مالی برای تهیه آن ندارند.
پرسون گزارش می دهد؛

قیمت نوشابه در مسیر افزایش

نوشابه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در کشور ما است و خوشبختانه تولید آن در داخل صورت می گیرد و موجب شده تا برخی از برندهای داخلی بتوانند مشتریان بین المللی برای خود کسب کنند.
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران با بیان اینکه قیمت تخم مرغ درب مرغداری به کیلویی ٢٧ هزار تومان رسیده است، گفت: ارز ترجیحی در زمان اوج تولید حذف شد.
مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت گوشت قرمز نسبت به هفته‌های گذشته تغییر چندانی نداشته است.
پرسون از ترکش های حذف ارز دولتی گزارش می دهد؛

رب گوجه در حال افزایش قیمت / از تکذیب تا واقعیت

موج گرانی لحظه به لحظه در بازار کالاهای اساسی و مایحتاج مردم در حرکت است و تازه ترین زمزمه ها از افزایش قیمت رب گوجه فرنگی است که به یک باره از 35 هزار تومان به 70 هزار تومان خواهد رسید.
بازار خودرو این روزها روند ثابتی ندارد و قیمت ها نوسانات بالایی را تجربه می کند. قیمت سمند هم در روزی که خبر لغو مجوز استاندارد و توقف شماره گذاری این خودرو منتشر شد با یک میلیون افزایش همراه بود، اما قیمت تیبا ۲ دیگر خودروی بدون مجوز استاندارد تغییری نداشت.
رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار گفت: اکنون قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ بین ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان، یعنی حدود هشت هزار تومان زیر قیمت مصوب سال گذشته به فروش می‌رسد.
درحالی که دلالان به بهانه های مختلف سعی دارند تا قیمت گوشت قرمز را دربازار افزایش دهند، گزارش های رسمی حاکی از رشد عرضه انواع گوشت قرمز دربازار است، موضوعی که به هیچ عنوان با قیمت هایی که دلالان عرضه می کنند، همخوانی ندارد. برهمین اساس کارشناسان از شکستن قیمت های غیرمنطقی برخی از عرضه کنندگان درآینده نزدیک خبرمی دهند، چرا که با رشد عرضه بازار با مازاد مواجه خواهد شد.
بر اساس آخرین نرخنامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، قیمت انواع خرما و رطب از جمله خرمای آلویی، بیزو، پیارم، خاصویی، گنتار، دشستان، کبکاب، ربی و زاهدی و رطب زرد طلایی و مضافتی بم درجه یک در میادین میوه و تره بار اعلام شد.
قاعدتاً به دنبال ممنوعیت واردات هر کالایی، چندان عجیب و دور از انتظار نیست که در خصوص آن کالای مورد نظر واکنش قیمتی در بازار آن کالا رخ بدهد.
زمانیکه صحبت از ماهیت چرخه‌ای راه‌اندازی تلویزیون به میان می‌آید، انتظار می‌رود سامسونگ پس از یک سال عرضه‌های بزرگ و انقلاب‌های سخت افزاری، تمرکز خود را از سخت افزار برداشته و بر روی ویژگی‌های به‌روز نرم افزار متمرکز شود.