از یک ژنراتور دیزلی با توان 200 کاوا استفاده کنیم یا دو دستگاه 100 کاوا؟

به کمک دیزل ژنراتور 100 کاوا و دیزل ژنراتور 200 کاوا می‌توان نیروی لازم برای لوازم برقی نظیر رایانه، چراغ، پنکه، واحدهای تهویه مطبوع و ... را در سایت های صنعتی، دفاتر بزرگ یا هر مکان دیگری تامین کرد.
تصویر از یک ژنراتور دیزلی با توان 200 کاوا استفاده کنیم یا دو دستگاه 100 کاوا؟

به گزارش سایت خبری پرسون، به کمک دیزل ژنراتور 100 کاوا و دیزل ژنراتور 200 کاوا می‌توان نیروی لازم برای لوازم برقی نظیر رایانه، چراغ، پنکه، واحدهای تهویه مطبوع و ... را در سایت های صنعتی، دفاتر بزرگ یا هر مکان دیگری تامین کرد. اگر می‌خواهید برای راه‌اندازی و فعال نگه داشتن تجهیزات خود از این دستگاه های قدرتمند استفاده کنید و بین انتخاب یک دیزل ژنراتور با توان 200 کاوا یا دو دستگاه 100 کاوا مردد هستید، باید ضمن تعیین توان مورد نیازتان به برخی موارد توجه نمایید.

5 مورد از مزایای اتصال موازی در ژنراتور های دیزلی

اینکه از یک ژنراتور بزرگ استفاده کنید یا بار مورد نیاز وسایل برقی را بین دو یا چندین دستگاه تقسیم کنید به شرایط شما بستگی دارد. موازی کردن ژنراتورهای دیزلی در شرایطی که دستگاه های برقی به نیروی زیادی نیاز دارند، ایده خوبی است. بنابراین، شما می توانید به جای یک ژنراتور 200 کاوا، دو دیزل ژنراتور 100 کاوا نصب کنید و از مزیت های زیر بهره‌مند شوید.

انعطاف پذیری بیشتر

به احتمال زیاد هدف شما از خرید دیزل ژنراتور، افزایش قابلیت اطمینان، محافظت از دستگاه ها و جلوگیری از توقف عملیات، در زمان های قطعی منبع تغذیه اصلی است. این مسئله به ویژه برای مکان هایی نظیر بیمارستان ها، مراکز کامپیوتری و ایستگاه های پمپاژ اهمیت بسیار زیادی دارد.

با این حال، اگر فقط از یک ژنراتور برای تامین برق تجهیزات استفاده کنید، در صورت خرابی ژنراتور نمی توانید به کار ادامه دهید. با استفاده از چند دیزل ژنراتور، دیگر احتیاجی نیست نگران باشید. چراکه، در صورت خاموشی یکی از ژنراتورها برای تعمیر و نگهداری، می توانید همچنان تجهیزات خود را فعال نگه دارید. سیستم های موازی، عملکرد بهینه و حداکثر راندمان کاری را تضمین می کنند.

قیمت مقرون به صرفه

هرچند هزینه ژنراتورها بر اساس برند، بازار منطقه، نوسانات قیمت و ... متفاوت خواهد بود، با این وجود، در شرایط یکسان، استفاده از دو دیزل ژنراتور 100 کاوا مقرون به صرفه تر از خرید یک واحد با توان 200 کاوا است. هر چه به دستگاه با توان بالاتری نیاز داشته باشید، می بایست هزینه بیشتری را نیز برای موتورهای گران بها بپردازید. بنابراین، موازی سازی راه حلی مناسب برای کاهش هزینه های واحد شما می باشد. البته، در نظر داشته باشید که برای نصب چند دستگاه باید بیشتر هزینه کنید.

دو دیزل ژنراتور با توان 100 کاوا؛ کم‌جا و کاربردی

هر چه ظرفیت ژنراتور کمتر باشد، به دنبال آن ابعاد دستگاه نیز کوچک‌تر می شود و فضای کمتری را اشغال می کند. در نتیجه، شما می توانید دو دیزل ژنراتور با توان پایین‌تر را به راحتی در فضای کوچک خود جای دهید. در حالیکه برای دستگاه های بزرگ، به فضایی بیشتری احتیاج دارید. البته در صورت نصب موازی تعداد زیادی دستگاه، باید برای سهولت در تعمیرات، فضایی را بین آنها در نظر بگیرید و در نهایت ممکن است به فضای بیشتری نیاز داشته باشید.

عملکرد بهتر

زمانی که ژنراتورها موازی هستند، عملکردی مشابه سیستم برق شهری را ارائه می دهند. در واقع، برای تامین نیروی بارهای جداگانه، چند ژنراتور مجزا در مقایسه با یک دستگاه واحد، عملکرد بهتری دارند و از توان بالاتری برای انجام کار برخوردار هستند.

افزایش عمر دستگاه

با تقسیم بار بین دو یا چند ژنراتور می توانید از خطر بارگذاری بیش از حد یک واحد جلوگیری کنید و عمر هر ژنراتور را افزایش دهید. بنابراین، اگر به دنبال استفاده مداوم از ژنراتورها هستید و بارگذاری بالایی نیز دارید، بهتر است به فکر موازی کردن دستگاه ها باشید.

دیزل ژنراتور تامین کننده توان های بالا کانوپی دار

ریسک ها و ملاحظات نصب دو دستگاه 100 کاوا به جای یک دستگاه 200 کاوا

موازی کردن و استفاده همزمان از چند دیزل ژنراتور ریسک هایی نیز به همراه دارد که باید در کنار مزایا آنها را مدنظر قرار دهید.

  • زمانی که سطح بار وارد بر ژنراتورها بالا بوده و ریزش بار (load shedding) به اندازه کافی فراهم نشده باشد، احتمال دارد که در صورت خرابی یکی از ژنراتورها، سایر دستگاه ها نتوانند بار سیستم را تحمل کنند. پس، اعمال ریزش بار در سیستم های موازی ضروری است.
  • تراز کردن ژنراتورها برای موازی سازی چالش هایی به همراه دارد و همه ژنراتورها را نمی توانید به صورت موازی نصب کنید. برای اطمینان از سازگاری دستگاه ها، می بایست به نوسانات غیرقابل پیش بینی بار توجه نمایید. جهت نصب همزمان دستگاه های با برند یا سایز متفاوت، حتما با متخصصین مشورت کنید.
  • سرعت و فرکانس عملکرد موتور در هر ژنراتور، مشخص و متفاوت است. زمانی که دیزل ژنراتورهای جداگانه با هم جفت می شوند، بار مشترک هر ژنراتور، سرعت موتور آن را تعیین می کند. در یک سیستم موازی، کل بار بین همه ژنراتورها تقسیم می گردد.

انواع مختلف برند های تولید کننده دیزل ژنراتور

سخن پایانی

موازی سازی ژنراتورها، قابلیت اطمینان، انعطاف پذیری در مدیریت بار و تعمیر و نگهداری آسان را تضمین می کند. مجموعه ژنراتورها می توانند بارهای بحرانی اضطراری را با حداکثر کارایی مدیریت کنند و کارایی سیستم را افزایش دهند. با این حال، نصب همزمان چندین ژنراتور به تخصص و مهارت بالایی نیاز دارد و باید به ملاحظات و پیچیدگی های نصب و طراحی آن توجه شود. به طور کلی، باید از ژنراتورهای با برند، رتبه بندی و مدل یکسان استفاده کنید تا هنگام اشتراک بار بین آنها با مشکل مواجه نشوید.

اگر به فکر خرید و نصب دو دیزل ژنراتور 100 کاوا هستید، بهتر است از یک تیم حرفه ای مشاوره بگیرید. مجموعه راد دیزل یکی از بزرگترین واردکنندگان و تامین کنندگان ژنراتورهای دیزلی است که با بهره‌گیری از مشاوران و طراحان مجرب، خدمات باکیفیتی را ارائه می دهد. شما می توانید مدل های مختلف دیزل ژنراتورهای مورد نیازتان را در وبسایت راد دیزل مشاهده کنید و برای سفارش محصولات، استعلام قیمت و بهره مندی از پشتیبانی شبانه‌روزی با آنها تماس بگیرید.

منبع: راد دیزل

680217