بازار سکه شبانه عقبگرد کرد/ خواب سکه‌بازان آشفته شد؟

قیمت سکه امامی که در جریان معاملات نقدی روز شنبه در محدوده ۴۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان ثابت مانده بود در بازار پشت خطی شنبه‌شب ریزشی شد و تا نیمه کانال مذکور عقب‌نشینی کرد.
تصویر بازار سکه شبانه عقبگرد کرد/ خواب سکه‌بازان آشفته شد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، بر اساس آنچه که در سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام شده قیمت سکه امامی در جریان معاملات نقدی روز شنبه تغییر چندانی نکرد و در مقایسه با روز پنجشنبه هفته قبل رنج شد. به‌ این‌ترتیب عصر دیروز سکه امامی در سایت مذکور با ۴۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله شد.

فارغ از بازار سکه، قیمت طلای آب‌شده هم از میانه کانال ۱۴ میلیون عقب نشست و در ۱۴ میلیون و ۴۳۸ هزار تومان به کار خودش پایان داد. حباب طلای آب‌شده هم کاهشی بود که از سوم خرداد بی‌سابقه بود.

از منظر فعالان بازار دو دلیل اصلی نوسان اندک سکه در یک محدوده خاص ناشی از کم‌عمق شدن حجم معاملات ارزی و آرایش بازارها پیش از انتخابات است. بررسی‌های به‌ عمل‌ آمده از بازار ارز در هفته‌های انتخاباتی حاکی از آن است که معامله‌گران تا زمان مشخص‌شدن نتایج از حجم فعالیت خود می‌کاهند. همچنین برخی از تحلیلگران ارزی مدعی هستند که سومین دلیل ثبات سکه احتمالاً ناشی از مداخله ارزی بازارساز است.

با این‌حال چُرت سکه‌بازان در بازار پشت خطی شنبه‌شب پرید و سکه امامی که اولین روز هفته ثابت مانده بود در بازار شبانه ریزشی شد و تا نیمه کانال ۴۰ میلیون تومان عقب‌نشینی کرد. قیمت تتر هم دیشب تا محدوده ۵۸ هزار و ۳۰۰ تومان پایین آمده بود.

تکنیکالیست‌ها معتقدند سکه در دومین روز هفته بار دیگر برای رسیدن به مرز ۴۱ میلیون تومان تلاش خواهد کرد و از سوی دیگر اگر دلار و تتر نزولی شود احتمال عقب‌نشینی سکه به محدوده ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان محتمل است.

البته برخی‌ها علاوه بر رصد مولفه‌های اقتصادی؛ به اخبار و سیگنال‌های سیاسی توجه دارند. به عقیده آنها نشست شورای حکام و سیگنال‌های منفی در این حوزه مهم‌ترین خبری است که شامه بازار را تیز کرده است و معامله‌گران به دنبال قطعی‌شدن نتایج این نشست هستند. به عقیده آنها اگر نتیجه مثبت شود قطعنامه‌ای صادر نشود این امر ممکن است جهت انتظارات را تغییر دهد؛ در غیر این صورت نوسان صعودی قیمت‌ها محتمل است.

منبع: اکوایران

681005