بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

از ماه گذشته، دولت حذف ارز ترجیحی را از اقلام اساسی آغاز کرد که از جمله این کالاها، روغن و گندم است.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهارکرد: درحال‌حاضر برای تامین هیچ کدام از کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد و تنها تا به امروز بیش از سه میلیون تن از گندم کشاورزان داخلی را خریداری کرده‌ایم و این روند ادامه دارد.
یکی دیگر از شهروندان با گلایه از گرانی میوه و صیفی می گوید که به دلیل کهولت سن امکان این را ندارد هر هفته به میادین برود و خرید کند و فقط می‌تواند تا میوه‌ فروشی نزدیک خانه اش برود، ولی هر بار که از مغازه خرید می‌کند؛ آن هم برای دو سه نوع میوه و صیفی، کمتر از ۱۰۰ هزار تومان هزینه نمی‌کند.
طی روزهای گذشته کسبه بازار امین حضور در مخالفت با اعمال مالیات بر تراکنش‌های بانکی و جمع آوری کالاهای خارجی دست به تجمع اعتراضی زدند.
براساس تازه‌ترین نرخنامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، قیمت ۱۸ قلم سبزیجات و صیفی‌جات در میادین میوه و تره بار بین ۲۰۰ تومان تا ۲ هزار تومان کاهش پیدا کرد.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت:‌ با تامین شدن برق مورد نیاز تولید سیمان، همچنین عرضه بیش از اندازه سیمان در بورس کالا در یکشنبه هفته آینده، قیمت این کالا در بازار با کاهش شدید مواجه خواهد شد.
پرسون از افزایش قیمت مهم ترین کالای اساسی گزارش می دهد؛

حذف برنج از سفره اقشار کم درآمد / برنج هندی کیلویی 40 هزار تومان

برنج به عنوان یکی از مهم ترین کالاهای اساسی در کشورما به حساب می آید، که به دلیل آب و هوای مناسب در سه استان شمالی کشور شرایط تولید برنج مهیاست، اما به دلیل افزایش جمعیت و صادرات برنج داخلی این محصول کفاف بازار داخلی را نمی دهد، به همین منظور واردات برنج از سوی دو کشور هند و پاکستان صورت می گیرد.
قیمت پراید ۱۱۱ امروز سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ به ۲۰۳ میلیون تومان و دنا تیپ یک به ۴۰۲ میلیون تومان رسید.
سازندگان مسکن که بعضا انتقاداتی را به تولیدکنندگان فولاد و سیمان دارند، مدعی هستند که این شرکتها قطعی برق را بهانه‌ای برای افزایش قیمت می‌کنند و قبل از قطعی نیز ظرفیت خود را تا ۶۰ درصد کاهش داده بودند.
مدیر اجرایی طرح حمایتی جهاد کالا گفت: با هدف تامین نقدینگی مورد نیاز تولید در جهت حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط و مصرف کنندگان، در اقدامی جهادی، نمایشگاه سالانه جهاد کالا برگزار می شود.

بر اساس اعلام سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران قیمت ۲۱ محصول از ۴۵ محصولی که در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شوند کاهش یافت و قیمت ۲۴ محصول دیگر نسبت به نرخنامه قبلی ثابت ماند.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: طی روزهای گذشته، عرضه رب گوجه فرنگی به بازار محدود شده است زیرا تولیدکنندگان در انتظار تصمیم سازمان حمایت برای اصلاح نرخ هستند.

رییس سابق کانون صرافان تصریح کرد: در این لحظه با اجرای دستورالعمل بانک مرکزی عرضه بر تقاضا پیشی گرفته است.
ارزان‌ترین ساندویچ فلافل در تهران ۲۰ هزار فروخته می‌شود و حداکثر قیمت آن در شمال شهر به ۶۰ هزار می‌رسد
قیمت پژو ۲۱۰۶ تیپ پنج امروز دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ به ۳۵۰ میلیون تومان و قیمت پراید ۱۱۱ به ۲۰۵ میلیون تومان رسید
با اصلاح ارز ترجیحی قیمت یک کیلوگرم جو که دامداران پیش از این کیلویی ۱۸۰۰می‌خریدند، اکنون با قیمت ۱۲ تا ۱۴هزار تومان از سامانه بازارگاه یا بازار آزاد تهیه می‌کنند که در کنار افزایش سایر هزینه‌های تولید، ملاکی برای تعیین رشد 8 برابری گوشت قرمز نیست.
دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور از تعیین و ابلاغ قیمت مصوب قند و شکر از سوی دولت خبر داد و گفت: با توجه به نرخ تعیین شده باید هر کیلوگرم شکر و قند با نرخ‌های مصوب به دست مصرف‌کنندگان برسد.