بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

آخرین گزارش مرکز آمار از متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور در مرداد ماه امسال، حکایت از کاهش قیمت برخی اقلام اساسی از جمله مرغ، روغن مایع و روغن نباتی جامد نسبت به ماه قبل -تیرماه- دارد.
در این خبر به بررسی قیمت انواع روغن خوراکی در بازار پرداختیم.
مهدی یوسف خانی گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان، مرغ گرم در عمده فروشی ۵۸ تا ۵۹ هزار تومان و در خرده فروشی ۶۲ تا ۶۴ هزار تومان است.

مشاهدات میدانی نشان می دهد که قیمت برنج ایرانی کاهش قابل ملاحظه ای داشته است به طوری که برنج های پر محصول مانند فجر و ندا که در ماه های گذشته در محدوده 60 تا 75 هزار تومان به فروش می رسید اکنون 32 تا 42 هزار تومان به فروش می‌رسد.
قیمت پژو پارس ساده، تندر ۹۰ و ساینا دنده‌ای در بازار آزاد امروز سه‌شنبه هشتم شهریور پنج میلیون افزایش پیدا کرد
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با اعلام اینکه عرضه و فروش کالاها به زودی در میادین میوه و تره بار از طریق یک اپلیکیشن به صورت اینترنتی و غیرحضوری می‌شود، گفت: سال گذشته در کالاهای اساسی نزدیک به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه به خانواده‌های تهرانی داده‌ایم و در کالاهای اساسی در مجموع ۲۰ درصد اختلاف قیمت با سایر مراکز فروش داریم.
قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم بسته‌بندی کیسه‌ای امروز یکشنبه ششم شهریورماه ۱۴۰۱ در بازه قیمتی هر کیلو ۵۸ هزار و ۳۵۰ تومان به فروش می‌رسد.
در روزهای گذشته به دلیل انتشار اخبار ناامیدکننده از مذاکرات، شرایط بازار خودرو متفاوت و قیمت‌ها افزایشی شد. این افزایش هم در بازار ارز و هم در بازار خودرو قابل مشاهده است. بیشترین موضوعی که قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، برجام و بحث واردات است.
رئیس انجمن صنفی گاوداران‌ گفت: با توجه به نرخ فعلی دام‌ زنده، قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوساله ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تومان است.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به ۷۷ میلیون نفر یارانه می‌گیرند، اظهار کرد: در تعیین دهک‌ها مردم نارضایتی‌های بسیاری دارند و این جزء مواردی است که باید در مورد مقدماتش سخت‌گیری و دقت می‌شد تا مردم سختی آن را احساس نکنند.
قیمت طلا در بازار آزاد تا این لحظه عیار هر گرم یک‌میلیون و ۲۵۰هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۳میلیون و ۶۵۰هزار تومان است.
افزایش قیمت مسکن طی سال‌های اخیر تعداد معاملات را به‌شدت کاهش داده و ممکن است مسکن وارد بازار رکود شود.
امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران نسبت به نرخ اعلام شده در روز گذشته، ۲۷,۲۸۶ (بیست و هفت هزار و دویست و هشتاد و شش تومان) اعلام شده است.
بر اساس آمار مرکز آمار ایران قیمت مسکن در امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشت.
افزایش قیمت سکه در شرایطی که دلار رشد قیمت خاصی نداشت،‌ موجب شد که سطح حباب فلز گران بهای داخلی یک کانال دیگر بالاتر برود و وارد دامنه ۱۳ درصدی شود.