بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

در شرایطی که تورم عمومی متاثر از تغییر قیمت کالاهای اساسی از ۵۲ درصد عبور کرد، میزان رشد سالیانه قیمت مسکن در شهر تهران ۲۶ درصد بود که دقیقا نصف میزان افزایش تورم محسوب می‌شود.
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: طرح تعیین قیمت دستوری برای برنج ایرانی در بازار شکست خورده است و برنج در قیمت‌های تعیین شده از سوی دولت به فروش نمی‌رسد.

براساس اعلام مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه اردیبهشت سال جاری نشان می‌دهد که وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در اردیبهشت ۱۴۰۱ جمعاً ۱۹۰ هزار و ۲۸۵ تن گزارش شده که سهم گوشت ماکیان (مرغ و خروس) بیش از سایر انواع طیور بوده است.
بازار خودرو امروز هم ترک عادت نکرد و همچون روزهای گذشته، حرکت سینوسی خود را ادامه داد؛ برخی خودروها افزایش و برخی دیگر کاهش قیمت را تجربه کردند. در این پرسش اصلی در خصوص روند آتی قیمت خودرو است. باید توجه داشت که بازار خودرو به عواملی همچون قیمت ارز، میزان عرضه خودرو توسط خودروسازان و در بعضی مواقع به شایعات و اخبار پیرامون این حوزه بستگی دارد.
امروز خبری در خروجی سایت ها و فضای مجازی قرار گرفت مبنی بر محدویت های صادراتی اعمال شده از سوی عراق که موجب توقف صادرت تخم مرغ به این کشور شده است.

در هفته‌های گذشته اخباری از کاهش عرضه در بازار شوینده‌ها منتشر شده بود، اما رئیس اتحادیه عطار و سقط فروش و عمده فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده گفت که بعد از اعمال افزایش قیمت، این مشکل برطرف شده است.

پس از اجرای طرح سهمیه‌ بندی نان در برخی استان‌های ایران، اجرای این طرح در استان تهران نیز از دیروز (دوشنبه، ۳۰ خرداد)، آغاز شد.
مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت مرغ گرم در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران ۴۶ تا ۴۸ هزار تومان بوده که در حال حاضر به کیلویی ۵۵ هزار تومان رسیده است.

پرسون از نارضایتی کسبه پاساژها گزارش می دهد؛

شارژ میلیونی مغازه داران مجتمع های تجاری

این روزها کسب و کارها کمی متفاوت تر از دو دهه پیش شده است، البته این موضوع تنها مختص تهران نیست بلکه شهرهای کوچک نیز دست خوش تغییرات شده اند و مجتمع های تجاری جایگزینی برای کسب و کارهای خرد محلی شده است.
در روزهای اخیر شاهد نابسمانی و اخبار ضد و نقیض در مورد نحوه و میزان افزایش قیمت مواد شوینده بودیم.
از ماه گذشته، دولت حذف ارز ترجیحی را از اقلام اساسی آغاز کرد که از جمله این کالاها، روغن و گندم است.