بازار

برای باخبر شدن از آخرین قیمت انواع کالاها و آخرین خبرهای جذاب و به روز بازار ایران، سرویس بازار را دنبال کنید.

مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت مرغ تازه کامل کاهشی شده و حتی در برخی مغازه‌ها کمتر از نرخ مصوب نیز عرضه می‌شود.
نایب رئیس سندیکای کنسرو ایران با بیان اینکه در چهار سال گذشته به دلیل مشکلات این صنعت، تولید تن ماهی از ۶۵۰ میلیون عدد در سال به ۲۵۰ میلیون رسیده گفت: از اردیبهشت تاکنون قیمت تن ماهی تعیین تکلیف نشده که در نتیجه آن اکثر واحدهای تولیدی با حداقل ظرفیت فعالیت می‌کنند، اما درخواست ما این است فعلا قیمت توافق شده با جهاد کشاورزی و سازمان حمایت، یعنی ۳۹ هزار و ۹۰۰ تومان در ستاد تنظیم بازار تصویب شود و در گام بعدی قیمت به ۴۵ هزار تومان برسد.
مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌گوید سیاست قطعی دولت عدم افزایش قیمت نان در سال جاری است. بنابراین، تا پایان سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود. برای سال آینده هم طبق رویه سال‌های گذشته، در هر استان متناسب با آنالیز قیمت و شرایط، درباره قیمت نان تصمیم‌گیری خواهد شد.
وزارت جهادکشاورزی فردا نرخ‌های جدید را با توجه به برآورد هزینه تولید، اعلام می کند. این در حالی است که بنابر اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس بعد از مردمی‌سازی یارانه‌ها، سرانه مصرف مرغ ۳۰ تا ۵۰ درصد افت داشته و معاون تولیدات امور دامی وزارت جهادکشاورزی هم افت تقاضای مصرف تا رقم۳۰ درصد را تأیید کرده است.
وضعیت بازار گوشت این روزها به گونه‌ای است که هم مصرف کننده نهایی از قیمت عرضه گوشت رضایتی ندارد و هم دامدار از وضعیت فعلی شاکی است و به دلیل برنیامدن از هزینه تولید،‌ دام های خود را روانه کشتارگاه می کند. در این میان وزارت جهاد کشاورزی نیز اعلام کرده است که گوشت های خرید تضمینی روانه بازار نمی شود.
دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران در نامه‌ای به اعضای این سندیکا اعلام کرد که قیمت سس مایونز از اول مهر پنج درصد کاهش پیدا می‌کند.
در حالی‌که قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ در سطح شهر به ۹۵هزار تومان رسیده در میادین میوه و تره‌بار قیمت ۸۲ هزار تومان برای این محصول تعیین شده است.
قیمت گوشت گرم گوسفندی و گوساله امروز یکشنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۱ در خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران اعلام شد.
هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید (امامی) امروز به ۱۴ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان رسید.


امروز ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) ۳ مدل از ۴ مدل آیفون ۱۴ در دسترس عموم قرار گرفتند. اولین نسخه‌ها از مدل‌های استاندارد، پرو و پرو مکس آیفون ۱۴ به فروشگاه‌های اپل در سراسر دنیا راه پیدا کرده‌اند و همان‌طور که انتظار می‌رفت، مردم برای خرید آن‌ها یورش برده‌اند. مدل جدید پلاس که امسال به خانواده آیفون اضافه شد، کمی دیرتر در ماه اکتبر (مهر تا آبان) به دست مشتریان خواهد رسید.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی از وفور کالاهای اساسی در کشور خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تولید، قیمت هر بسته پنیر معمولی ۴۰۰ گرمی ۱۰ درصد کاهش یافته است و قیمت روغن خوراکی نیز دوباره کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی داشت.