راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

معاون مرکز مدیریت راه‌ها از بارش باران و برف در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و بارش باران در برخی از محورهای استان‌های گیلان، مازندران و کردستان خبر داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای آن که این تسهیلات در استطاعت خانوارها باشد صندوق ملی مسکن که نهاد شکل گرفته بر اساس قانون جهش تولید مسکن است مابه التفاوت این تسهیلات را پرداخت می‌کند.
در شرایطی که براساس آخرین پروتکل‌های بهداشتی، ارائه کارت واکسن برای سفرهای داخلی و خارجی الزامی شده، این مساله برای مسافران ایرانی عازم کشورهای خارجی دردسرهایی درست کرده است.

اختلاف قیمت مسکن بین پایتخت و حومه، به استناد تغییرات ۲۰ماه گذشته سطح قیمت‌ها سنجش شد. شکاف قیمت بین تهران و شهر جدید پردیس به مراتب کمتر از حومه دوم است. نرخ‌ها دو پیام درباره رفتار خریداران سرمایه‌ای و متقاضیان مصرفی در هر حومه دارد. حومه شرقی تهران در ۸ ماه اول امسال به لحاظ سرعت رشد قیمت مسکن از پایتخت جلو زد که یک علت اصلی دارد.
یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه رشد نسبی معاملات و قیمت مسکن در آبان ماه اهمیت چندانی ندارد گفت: اگر برجام به نتیجه برسد احتمالا بازار ملک به رونق نسبی می‌رسد اما ظرفیتی برای رشد سنگین قیمت ندارد.
رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: به تازگی برخی دفاتر املاک به قصد فروش و اجاره، فایل‌های خود را در اختیار افراد غیر قرار می‌دهند که ضمن به خطر انداختن امنیت صاحب‌خانه، تخلف صنفی محسوب می‌شود و به جد با این موارد برخورد می‌کنیم.
مدیر مرکز مدیریت راه‌ها گفت: دوربین‌‌های نظارت تصویری در حال حاضر ترافیک نیمه‌سنگین در محور چالوس مسیر‌جنوب-شمال‌ محدوده سیاه بیشه و ترافیک سنگین در آزادراه تهران- پردیس محدوده جاجرود نشان می‌دهد.

شیوع فایل‌های فیک و پوچ در بازار آنلاین معاملات مسکن «مزیت طلایی» این فضا را در معرض تهدید قرار داده است. استارت‌آپ‌های ملکی به خاطر ایجاد فضای رقابتی در اعلام قیمت پیشنهادی فروش، اولویت اول متقاضیان خرید برای مراجعه به بازار ملک قرار گرفته‌اند، اما تداوم فیک‌فروشی از سوی برخی فروشنده‌ها می‌تواند موجب سلب اعتماد خریداران در این بازار‌(آنلاین) ‌شود. صاحبان این فایل‌ها با ۹ شگرد از جمله «یک ملک، چند قیمت» یا «استفاده از نام محله برند برای آدرس» مخاطبان را منحرف می‌کنند. دو راهکار کنترل این رفتار بررسی شد.