راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

فایل‌‌های رهن کامل در بازار اجاره مسکن شهر تهران در حالی به میزان نسبتا مناسب در این بازار در دسترس متقاضیان بازار اجاره پایتخت قرار دارد که متقاضیان این بازار با یک مشکل مهم مواجه هستند.
تازه‌‌‌ترین تحقیقات میدانی با استناد به اطلاعات درج شده در فایل‌‌‌های فروش مسکن در منطقه دو تهران نشان‌دهنده افزایش تعداد فایل‌‌‌های قیمت مسکن در این منطقه است.
عضو هیئت مدیره بانک عامل بخش مسکن گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات از محل اوراق می‌توانند تنها برای دریافت ۵۰ درصد از میزان تسهیلات درخواستی اقدام به خریداری اوراق کنند و ۵۰ درصد تسهیلات دیگر بدون خرید اوراق و از محل منابع تسهیلات بدون سپرده به آن‌ها پرداخت می‌شود.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی یکشنبه آینده بارش در مناطق شمال غرب کاهش یافته و گستره فعالیت سامانه بارشی به مناطق غرب، جنوب غرب و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی محدود خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: با استفاده توان شرکت‌های داخلی تمامی پروژه‌های ریلی و زیرساختی کشور با استفاده از ریل ملی ساخته می‌شود.
​​​​​​​ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) خبر داد: با وزارت راه و شهرسازی قرارداد ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی امضاء کرده‌ایم که برای اولین‌بار است وارد فاز مسکن‌سازی می‌شویم.
تورم پنهان مسکن در شهر تهران در سراشیبی قرار گرفت. آمارهای اولیه درباره وضعیت بازار معاملات مسکن تهران در 20 روز اول آذرماه نشان می‌دهد سرعت رشد قیمت پیشنهادی واحدهای مسکونی عرضه شده به بازار مسکن، در مقایسه با تورم پنهان مسکن در آبان ماه کاهش یافته است. این در حالی است که طی 20روز اول آذرماه تقاضای غیرمصرفی و سرمایه‌‌ای خرید مسکن نیز به‌شدت کاهش یافت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: بعدازظهر پنجشنبه 25 آذر در ارتفاعات زاگرس در نوار غربی کشور، ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و روز جمعه 26 آذر با ورود سامانه بارشی به غرب کشور بارش برف و باران در کل نوار غربی کشور، همچنین دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، تهران و قزوین خواهیم داشت.

با توجه به افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن، بانک مسکن در نظر دارد برنامه‌ای برای کاهش هزینه این تسهیلات طراحی کند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به درگیری کش.رهای همسایه ایران با امیکرون افزود: در صورت تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا آمادگی کامل برای ایجاد محدودیت و یا ممنوعیت پرواز به این کشورها را داریم.
اوراق گواهی حق تقدم مسکن در معاملات امروز (یکشنبه ۲۱ آذر ماه) فرابورس با افزایش ۵ درصدی قیمت در اکثر نمادهای زیرمجموعه این اوراق ۱۰۰ هزار تومان را رد کرد.
طبق لایحه بودجه سال1401 مالیات مسکن مهر معادل سه میلیون ریال به ازای هر واحد مسکونی تعیین شده است.

در حال حاضر هزینه اجاره به ابرهزینه بودجه خانوار تبدیل شده که یک علت اصلی آن، جهش ۴۲درصدی اجاره‌بها در سال گذشته است که خود معلول تورم بالا طی سه سال اخیر و جهش قیمت مسکن بوده است. در تهران، اجاره‌بها بیش از ۶۰ درصد هزینه خانوارها را می‌بلعد.
یک مقام مسئول گفت: انسداد کامل جاده هراز که قرار بود از فردا انجام شود تا سه روز آینده لغو شده است.