معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

آخرین جزئیات ساخت راه آهن شلمچه- بصره

صالحی گفت: در صورتی که طرف عراقی به تمامی تعهدات خود در حوزه روسازی و پاکسازی مین را انجام دهد ظرف یک ونیم سال تا دو سال توسط مهندسان ایرانی ساخته می شود.

تصویر آخرین جزئیات ساخت راه آهن شلمچه- بصره

به گزارش سایت خبری پرسون، میعاد صالحی گفت: روز گذشته در هیئتی متشکل از حوزه فنی مهندسی و سیاسی امنیتی با هیئت عراقی از مسیر راه آهن شلمچه - بصره بازدیدی داشته ایم و در این بازدید مقرر شد در صورت تعهد طرف عراقی ظرف یک نیم سال تا دو سال این پروژه را به اتمام برسانیم.

به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن، در این مسیر یک پل قرار دارد و با توجه به ویژگی خاص این پروژه نیاز است که دهانه آن آسانسوری باشد تا امکان عبور کشتی و شناور از آن فراهم باشد؛ بنابراین با توجه به دانش و توان مهندسان ایرانی قرار شد این پل توسط ایرانی ها ساخته شود.

او می گوید: در مذاکره با طرف عراقی که تا پاسی از شب ادامه داشت نقشه های فنی طرف عراقی به ایران نشان داده شد و صورت جلسه آن به امضا رسید و تمامی جزئیات آن مشخص شد، این خط ریلی بعد از عبور از بصره ، اروند رود به سند باد و ایستگاه جدید در بصره خواهد رسید که به عنوان نقشه نهایی امضا می شود.

او گفت: در صورت جلسه ای که به امضا ایران و کشور عراق رسید بحث تحویل گرفتن پایه های پل مطرح شد که مقرر شد طرف عراقی ظرف یک هفته پل ها را تحویل داده و در قسمت جنوب غربی این رود هم بنا شد پل های آن را ظرف دو ماه تحویل دهند.

صالحی گفت: زمین برای ساخت و مطالعات ۱۶کیلومتر برای احداث پل ۱.۵کیلومتری ظرف دو ماه تحویل داده می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

484278