راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با هشدار به هموطنان جهت نخریدین بلیت هواپیما از منابع نامعتبر، گفت: سایت‌های فروش بلیت هواپیما با عناوینی چون چارتر۷۲۴ و چارتر ملی غیر قانونی هستند و مجوز فروش بلیت از سازمان هواپیمایی کشوری ندارند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از 5 میلیون نفر در سامانه نهضت مسکن ثبت نام کردند که عمده این افراد یا مستاجر هستند یا در پشت بام‌ها زندگی می‌کنند که قطعا تعداد افراد بدون مسکن بیش از این‌ها است.
سازمان راهداری و حمل‌نقل جاده‌ای جزئیات محدودیت ترافیکی در محورهای موصلاتی کشور تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ را اعلام کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: متقاضیانی که ملک آنها در بافتهای هدف بهسازی و نوسازی قرار دارد و پروژه شان به ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده می‌توانند از سقف تسهیلات نوسازی تا ۶۰۰ میلیون تومان استفاده کنند؛ مشمولان برای ثبت درخواست به سامانه طرحهای جامع حمایتی مسکن یا سایت شرکت بازآفرینی شهری ایران مراجعه کنند.
معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور گفت: به منظور جلوگیری از غافلگیر شدن در وضعیت جوی، از سفرهای غیرضروری به استان‌های برفگیر حتی‌المقدور خودداری و در صورت ضرورت سفر، وسیله نقلیه خود را به زنجیر چرخ مجهز کرده و لباس گرم و سایر تجهیزات ایمنی زمستانه به همراه داشته باشند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا کنون اراضی ۹۸۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است که در این اراضی تامین شده ۳۳۰ هزار واحد کلنگ‌زنی شده‌اند و در مرحله صدور پروانه، تهیه طرح، انتخاب سازنده و پیمانکار هستند تا وارد فاز اجرایی شوند.
رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان معتقد است قیمت مسکن در شرایط فعلی تغییری نخواهد داشت. مگر اینکه شرایط اقتصاد کلان کشور تغییر کند؛ در این صورت قیمت مسکن به سمتی می‌رود که اقتصاد کلان کشور پیش گرفته است.
مدیر مرکز مدیریت راه‌ها گفت: ساعت ۱۲:۱۵ امروز‌‌ محدودیت تردد همه وسایل نقلیه در مسیر ‌شمال به جنوب جاده هراز به علت تخلیه بار ترافیکی اجرا شد.
معاون راه و شهرسازی گفت: سقف وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده به ۶۰۰ میلیون تومان رسید و متقاضیان می‌توانند ۱۵۰ میلیون تومان از مبلغ وام خود را بدون سود بانکی دریافت کنند.
محمد آیینی از افزایش سقف وام بافت فرسوده در ۴ شهر به ۶۰۰میلیون تومان خبر داد و گفت: وام ۱۵۰میلیون تومانی بدون سود بانکی پرداخت می‌شود.
مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: تردد شمال به جنوب محور چالوس واقع در استان مازندران از ساعت ۱۰:۵۰ متوقف شده است.
بازار ویلاهای «شمال» پس از دو سال رکود سنگین سفرهای نوروزی، از امروز به مدت حدود دو هفته مجددا با «مراجعه بخشی از مسافران در قالب متقاضی خرید ملک» روبه‌رو می‌شود. بررسی‌ها از این بازار در وضعیت فعلی نشان می‌دهد تحولات دو سال۹۸ و ۹۹ از یکسو و تغییراتی که در ۱۴۰۰ در حوزه قیمت ملک -در تهران و شمال- رخ داد حاوی «۱+۳» پیام برای خریداران احتمالی «ویلا» در مناطق شمال کشور است. این پیام‌ها، چشم‌انداز احتمالی قیمت «ویلا» را برای متقاضیان خرید مصرفی و سرمایه‌ای ترسیم می‌کند.
سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور در حال حاضر به‌استثنای محور‌های مسدود و ممنوع ذیلاَ ذکر شده مابقی محور‌های مواصلاتی کشور باز و تردد در آن‌ها به روال عادی در جریان است.