راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم گیری در خصوص تعیین نرخ بلیت هواپیما باید توسط یک گروه کارشناسی صورت گیرد تا هم حقوق مصرف کننده رعایت شود و هم حقوق ایرلاین‌ها در نظر گرفته شود.
در حالی که این روزها بلیت هواپیما برای برخی مسیرها به‌سختی پیدا می‌شود و شائبه‌ای مبنی‌بر خودداری از فروش بلیت توسط شرکت‌های هواپیمایی ایجاد کرده، مسئولان مربوطه معتقدند کاهش عمدی پروازها از سوی ایرلاین‌ها واقعیت ندارد، زیرا سود شرکت‌ها بابت فروش بلیت است.
اعداد و ارقام حاکی از آن است که متاهل‌های ساکن تهران برای دریافت وام مسکن باید بیش از ۱۲۰ میلیون تومان و متاهل‌های ساکن در شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر نیز بیش از ۸۰ میلیون تومان پرداخت کنند.
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری عمده تخلفات گران فروشی بلیت را مشمول نرم افزار های موبایلی دانست و عنوان کرد: فهرست آنها را به دادسرای فرهنگ و رسانه ارائه کرده ایم.
نایب رئیس کمیسیون عمران گفت: علی رغم تمام مشکلاتی که تحریم ها برای ایرلاین ها در تامین قطعات هواپیما ایجاد کرده است، کمیسیون عمران شدیدا مخالف افزایش قیمت بلیت هواپیما بوده و به صورت جدی این موضوع را دنبال خواهد کرد.

درحالی که رییس سازمان هواپیمایی کشوری، پس از بازگشت قیمت بلیت هواپیما به قبل از گرانی اخیر، ایرلاین‌ها را موظف کرده اضافه‌هزینه را به خریداران بلیت بازگردانند، اما رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی می‌گوید شرکت‌های هواپیمایی از این دستور تمکین نمی‌کنند.
سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از بارش برف و باران در جاده‌ای ۲۰ استان کشور خبر داد و به مردم توصیه کرد از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.
طی ۸ سال گذشته، متوسط تولید سالانه مسکن در تهران ۶۲ هزار واحد بوده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد، دو ابرمانع جلوی پای سازنده‌ها وجود دارد.
در بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه توانمندی‌های داخلی، وزیر راه و شهرسازی گزارشی از توانمندی کشور در تعمیر و تامین قطعات هواپیما و امکان شناسایی ۳.۶ میلیون قطعه زمین ۲۰۰ متری محضر ایشان ارائه کرد.
مجتبی یوسفی با تاکید بر ضرورت حرکت ایرلاین ها در راه قانونی جهت تعیین قیمت بلیط هواپیما گفت: هر نوع افزایش قیمت بدون ضابطه باعث افزایش فشار بیشتر به مردم شده زیرا هواپیما صرفا مختص اقشار مرفه جامعه نبوده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هر گونه قیمت‌گذاری جدید بلیت هواپیما پس از تصویب در ستاد تنظیم بازار ابلاغ خواهد شد.