راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

زوج‌های تهرانی می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند
طبق آخرین قیمت، متاهل‌های ساکن پایتخت برای اخذ اوراق مسکن باید ۱۰۰ میلیون و ۷۰۴ هزار تومان پرداخت کنند.
به گفته معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، اگرچه قیمت‌ بلیت هواپیما در نوروز افزایش نمی‌یابد، اما پس از عید، افزایش قیمت برای سال ۱۴۰۲ در شورای ترابری بررسی می‌شود.
بلیت هواپیما نیست؛ شاید این جمله کوتاه را این روزها زیاد شنیده باشیم، اما علت اصلی این اتفاق که هر سال (منهای دو سالی که کشور با کرونا درگیر بود) در آستانه نوروز و تعطیلات تابستانی تکرار می‌شود، چیست؟
حدود ۲۲۰ هزار واحد مسکن مهر از دوره‌های قبل باقی مانده که دولت سیزدهم در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال تکمیل آنهاست و ۲۵ هزار واحد آن تکمیل شده است.
مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری با اشاره به راه‌اندازی سرویس فوق‌العاده اتوبوس در ایام نوروز ۱۴۰۲، گفت: با گرانفروشی بلیت قاطع برخورد می‌کنیم.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران معتقد است اگرچه چینی‌ها در حوزه صنعتی‌سازی و تکنولوژی صنعت ساختمان پیشرو هستند ولی شکل و شیوه کار با چینی‌ها در ساخت و تولید ۴ میلیون مسکن باید مشخص شود .
بازار مسکن شهر تهران در واکنش به ریزش سریالی قیمت ارز دچار رکود شده و انتظارات تورمی که بعضا از سوی برخی فعالان بازار ملک القا می‌شود را به چالش کشیده است.