راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

بازار ساخت‌وسازهای مسکونی در پایتخت، هشتمین سال متوالی رکود را هم به ثبت رساند. آمار اولیه از حجم صدور پروانه ساختمانی در۱۴۰۱ نشان می‌دهد، سال گذشته عملیات احداث کمتر از ۶۵ هزار واحد مسکونی در تهران آغاز شد.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در سال های اخیر برخی از بنگاه های اقتصادی برای حفظ سرمایه خود به ساخت خانه های لوکس رو آورده و آن را خالی از سکنه نگه داشته‌اند و در حالی که مجلس قانون اخذ مالیات از این خانه ها را به تصویب رسانده است اما تاکنون این قانون آن‌طور که باید و شاید اجرایی نشده است.
مرکز مدیریت راه های کشور از انسداد جاده چالوس به دلیل انجام عملیات راهداری خبر داد و به مسافران اعلام کرد برای تردد از محورهای جایگزین از جاده هراز و سوادکوه استفاده کنند.
سرپرست ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت پیش‌تر نیز در خصوص عملکرد ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت، یادآور شد:‌ هدف عالی شکل گیری ستاد سوخت بحث مدیریت حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت بود.

صندوق ملی مسکن باهدف تأمین خانه برای نیازمندان تأسیس شده اما تاکنون عملکرد قابل دفاعی نداشته است و این سوال مطرح است که منابع این صندوق چگونه خرج می شود؟
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی پیمانکاران استان تهران در مکاتبه ای خطاب به پیمانکاران و تولیدکنندگان استان تهران از آمادگی این انجمن برای معرفی محصولات و خدمات شرکت‌های تولیدی و پیمانکاری مرتبط ( عضو و غیرعضو) خبر داد.
یک کارشناس اقتصادی عنوان می‌کند: این‌که انتظار داشته باشیم قیمت ملک ۶۰ درصد افزایش پیدا کند، ولی اجاره افزایش پیدا نکند، یا ۱۰ درصد و یا درصد خیلی پایینی افزایش یابد، انتظار خیلی بی‌جایی است.
سخنگوی شورای رقابت توضیحاتی را در مورد بررسی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی در کارگروهی در شورای رقابت ارائه کرد و گفت: شورای رقابت نرخ‌گذاری نمی‌کند، بلکه فقط دستورالعمل تهیه می کند که مبنای محاسبه قیمت‌گذاری باشد و باید به سازمان حمایت و نهادهای دیگری که تعرفه تاکسی‌ها را مشخص می‌کنند، ابلاغ کند.