راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که فقط ۳۰ درصد اخبار توافق با کشورها را اعلام کرده ایم، گفت: به دلیل اذیت و آزار دشمنان برخی از توافقات با کشورهای دیگر در بخش های ریلی، هوایی، دریای و جاده ای را اطلاع رسانی نکرده ایم.
بررسی ها نشان می دهد که قیمت خانه هر چه نزدیک به فصل نقل و انتقالات می شود تغییر اساسی پیدا می کند و عمده قیمت ها در فضای مجازی تعیین می شود.
سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای پیش بینی کرد که امروز بارش باران جاده‌های چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران- شمال و آزادراه قزوین- رشت را در بر می‌گیرد و از مسافران جاده‌ای خواست هنگام تردد احتیاط لازم را داشته و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.
قیمت آپارتمان ۶۰ متری در پرند توسط فروشنده‌ای یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. واحد در فاز چهار قرار دارد و جزو واحد‌های مسکن مهر پرند به‌حساب می‌آید.
طبق برنامه اعلام شده از سوی دولت ۱۵ شهریور مالیات خانه های خالی اجرایی خواهد شد در صورتی این خانه های نمی تواند مشکل مستاجران را برطرف کند.
اگر به همین راحتی ساختارها تغییر یابند باید منتظر تفکیک وزارت راه و مسکن یا تعاون با کار هم باشیم اما اگر وزرایی که از ابتدای شروع به کار همین دولت با مردم و متخصصان صحبت کرده و به ناهماهنگی های موجود و دلایل آن اشاره کنند حتما رهیافت مناسب تری با ظرفیت سازی بیشتر جایگزین اینگونه تصمیم ها می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

آخرین جزئیات ساخت راه آهن شلمچه- بصره

صالحی گفت: در صورتی که طرف عراقی به تمامی تعهدات خود در حوزه روسازی و پاکسازی مین را انجام دهد ظرف یک ونیم سال تا دو سال توسط مهندسان ایرانی ساخته می شود.

بانک مسکن درخواست افزایش وام خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم را به بانک مرکزی ارائه کرده که در صورت موافقت با آن سقف وام به ۸۰۰ میلیون تومان افزایش می‌‌یابد.
در شرایطی که دولت قصد دارد از ۱۵ شهریور ماه مالیات خانه‌های خالی را اجرا کند، یک مسئول وزارت راه و شهرسازی از تشکیل گشت‌هایی برای شناسایی خانه‌های خالی استان تهران خبر داده است.
رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گفت: چه کسی می‌گوید قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا نکرده است!؟ بلیت هواپیما در برخی مسیرهای پرتقاضا نه تنها تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده، که کمیاب هم شده است.
اولین هدف‌گذاری در مدیریت دولت‌ها ممانعت از بلبشوی تناسب «درآمد هزینه» برای عموم مردم، به ویژه در بخش تهیه «مسکن و نان» است.
درپی تاکید رئیس جمهور بر تامین مسکن کارگران، وزیر کار اعلام کرد، طبق دستور رئیس جمهور تأمین مسکن کارگری به صورت ویژه در دستورکار قرار دارد.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: پیشنهاد عوارض فروش خودرو برای ایمنی جاده چندین بار در دولت و مجلس مطرح شده که زمان شماره‌گذاری خودروهای صفر کیلومتر، مبلغی تحت عنوان ایمن‌سازی جاده‌های کشور اختصاص پیدا کند.