راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه دوفوریتی الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو (واردات خودروهای کار کرده)در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد.
ابر پروژه رشت- آستارا پس از ۲۳ سال با تفاهمنامه ای بین ایران و روسیه قرار است طی سه سال آینده به بهره برداری برسد. اما سوال اینجاست که آیا این پروژه سامان می‌گیرد؟

پروژه های مسکن در همدان حرکت لاکپشتی خود را پشت سر می گذرانند و رتبه دار آخرین استان طرح نهضت مسکن کشور است، روندی که رفته رفته برای جوانان و شهروندان مشکلات بیشتری ایجاد می کند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار کرد: محور هراز به منظور اجرای عملیات راهداری محوری از کیلومتر صفر تا ۱۰۷ (رفت و برگشت) بین ساعت ۷ صبح لغایت ۱۶ عصر در روزهای یکشنبه،دوشنبه و سه شنبه هر هفته از تاریخ ۳۱ اردیبهشت الی ۹ خرداد سال جاری مسدود است.
معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری در نامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی پرواز چارتری از مبدا تهران به ۶ شهر را ممنوع اعلام کرد.
در قالب طرح نهضت ملی مسکن تفاهم‌نامه ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکونی در منطقه ۱۸ تهران بین مسئولان بنیاد مسکن و یکی از بانک‌ها به امضا رسید که مقرر شد اگر طرف سازنده به تعهد خود مبنی بر اجرای طرح در مدت زمان پنج سال عمل کند از هم‌اکنون واحدها با قیمت حدود ۱.۶ میلیارد تومان به صورت پیش‌فروش واگذار شود.
یک اقتصاددان گفت: ما در اقتصادی زندگی می‌کنیم که در آن قیمت ملک از سال ۹۸ روند صعودی پرشتابی را طی کرده و تا خردادماه امسال و در عرض کمتر از ۶ سال رشدی هشت برابری را تجربه خواهد کرد؛ اما آیا طی این مدت درآمد مردم هم هشت برابر شده است؟
مشکلات اقتصادی، تورم، بیکاری، بالا رفتن هزینه های زندگی و... شرایطی را به وجود آورده که واقعا تأمین مسکن برای گروه های مختلف به ویژه گروه هایی که درآمدشان کمتر است مثل کارگران، خانواده های تحت پوشــش نهادهــای حمایتی ســخت تر و نگرانی برای این گروه ها بیشتر شود.
رئیس پلیس راه مازندران از انسداد مقطعی محور هراز از فردا ۳۱ اردیبهشت ماه جاری تا ۹ خردادماه خبر داد.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان این‌که ۱۲۰ سامانه کمک‌ناوبری برای حج امسال وارسی شده است، گفت: از زائران خانه خدا می‌خواهیم ۴ ساعت قبل از پرواز به فرودگاه بیایند.
مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با تأکید بر اینکه سیاست‌های کلان در بخش مسکن نیاز به بازنگری دارد، تأکیدکرد: در مناطق شهری، بیش از نیمی از خانوارها در هر دهک درآمدی به مسکن در استطاعت دسترسی ندارند.