راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رئیس پلیس راه استان مازندران از بازگشایی محور هراز از ساعت ۱۹ روز دوشنبه نهم مرداد ماه خبر داد.
تأکید چندباره رئیسی بر همراهی بانک‌ها در تأمین مالی ساخت مسکن

نهضت مسکن بدون بانک!

سیدابراهیم رئیسی برای چندمین‌بار در جلسه شورای عالی مسکن بر اهتمام بانک‌ها در تأمین مالی ساخت مسکن تأکید کرد.
سال‌هاست که برخی مشاوران املاک فاقد مجوز و واسطه‌های ملکی دارای مجوز با اقدامات خود منجر به ایجاد اخلال در وضعیت بازار مسکن می‌شوند و در این بین چه بسا سرمایه برخی خانوارها را در معرض خطر قرار می‌دهند. با ایجاد فناوری‌های نوین، بخصوص سایت‌های اینترنتی فروش ملک، فرصت‌ها و تهدیدهای بازار مسکن نیز افزایش یافت.
رئیس جمهور از دستگاه‌های اجرایی دخیل در ساخت مسکن خواست در واگذاری پروژه‌های آماده، معطل بخش‌های دیگر نباشند و هر تعداد از واحدهای مسکونی را که آماده شده، به مردم واگذار نمایند.
خبرها ‌ از تمایل هند برای بازگشت به پروژه توسعه بندر اقیانوسی چابهار و احتمالا عقد قرارداد بلندمدت با ایران حکایت دارد.
رییس مرکز توسعه راهبردی وزارت راه وشهرسازی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه‌های سیاستگذاری و ایجابی، از بازگشت آرامش به بازار مسکن و کاهش تورم تقریبی ۳.۸ درصدی قیمت مسکن در روزهای پایانی تیر امسال نسبت به ماه گذشته در شهر تهران خبر داد.
چند نفر از مسافران پرواز استانبول- تهران هواپیمایی آتا که از شب گذشته در فرودگاه استانبول سرگردان بودند، پس از رسیدن به فرودگاه امام(ره) با کمک اورژانس فرودگاهی بهبود یافتند و توانستند از هواپیما خارج شوند.
استاندار قم گفت: ۳۰۰ واحد روستایی، ۲۰۰ واحد در سلفچگان و ۵۰۰ واحد در پروژه‌های زیتون توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آماده و به مناسبت هفته دولت در شهریورماه سال جاری تحویل مردم داده می‌شود.
بانک مسکن جزییات افزایش انواع تسهیلات مسکن اعم از خرید مسکن انفرادی، خرید مسکن زوجین و جعاله در تهران و شهرستان‌ها را اعلام کرد
تعیین قیمت بلیط هواپیما برای سفر به استانبول، شهری محبوب در کشور ترکیه، می‌تواند برای بسیاری از مسافران یکی از ملاحظات مهم باشد. اما، قیمت بلیط‌های استانبول در ایرلاین‌های داخلی و خارجی به چه عواملی بستگی دارد؟ در ادامه مطلب، برخی از موضوعات کلیدی را که در مورد خرید و تهیه ارزان‌ترین و گران‌ترین بلیط‌های استانبول در ایرلاین‌های داخلی و خارجی باید مورد بررسی قرار گیرد را مطرح می‌کنیم.
دولتی که همراهی کامل قوای مُقنّنه و قضائیه را برای اجرای طرح های توسعه مسکن به همراه دارد، طبق بدبینانه ترین برآوردها می بایست ظرف دوسال گذشته حداقل یک چهارم خانه های وعده داده شده را می ساخت، اما در این مدت حتی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور ساخته نشده و روند احداث مسکن همچنان به دلیل افزایش هزینه ها و کمبود اعتبارات با کُندی روبروست.