راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

در شهر جدید پرند بیش از ۱۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مرحله‌ی ساخت رسیده، اما به‌ دلیل تقاضای بالا با کمبود زمین مواجه شده که مدیرعامل شهرهای جدید قول داده تا پایان سال جاری کسری زمین در این شهر برطرف شود.
گزارش پیگیری های پرسون؛ شماره های اعلامی وزارت راه برای راهنمایی وام اجاره پاسخگو نیست؛

یک وام ودیعه و هزار چالش/ پشتیبان هایی که پشتیبانی نمی کنند!

در حالی که ماه ها سنگ اندازی بانک ها برای گرفتن وام ودیعه صدای متقاضیان را درآورده بود، حالا مدتی است که متقاضیان وام اجاره با عدم پاسخگویی پشتیبانی سامانه های حمایتی مسکن مواجه شدند.
بررسی آخرین قیمت اوراق تسهیلات مسکن نشان می‌دهد که قیمت این اوراق نسبت به حدود ۱۰ روز قبل کاهشی بوده است.
وزارت راه و شهرسازی بدون شعار اقدام عاجل نماید

مثنوی 70 من حمل و نقل عمومی در کشور

حمل‌ونقل در هر سه حوزه هوایی، زمینی و ریلی وضعیت عادی ندارد، چه آنکه علاوه بر تحمیل گرانی بلیت و خدمات‌دهی ضعیف و نبود زیرساخت‌های مناسب باعث آزردگی خاطر مسافران شده است.
سازمان راهداری از ترافیک سنگین جاده چالوس، آزادراه تهران-شمال و محور هراز خبر داد و اعلام کرد: در برخی محورهای استان‌ گیلان و مازندران باران می‌بارد.
هزینه عبور از قطعات یک و دو آزادراه تهران شمال که سازنده آن دولت و بنیاد مستضعفان هستند به ۱۵۰ هزار تومان می‌رسد که هزینه رفت و برگشت از این آزادراه با احتساب قطعه ۴ برای هر خودرو به بیش از ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد و قرار بر این است که گیت‌های عوارضی یکپارچه سازی شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه همه فشارهای مرتبط با ایران برای این بود که کشتی‌های ایرانی ترددهای بین‌المللی نداشته باشند، ‌ گفت: امروز روی کشتی با ظرفیت 14 هزار کانتینر قرار داریم که در صنعت حمل‌ونقل دریایی بسیار بزرگ به شمار می‌رود و مستقیم از بندر هدف به بندر شهیدرجایی آمده است.