راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

وزیر راه و شهرسازی از افزایش سقف میزان تسهیلات مسکن برای سازندگانی که واحدهای مسکونی را به شکل صنعتی و با بهره‌مندی از روش‌های دانش‌بنیان می‌سازند، خبر داد.
روند کاهشی قیمت مسکن که از ابتدای سال جاری شروع شده، در یک ماه گذشته سرعت گرفته و طی یک ماه اخیر قیمت برخی واحدهای مسکونی در برخی مناطق تهران بین ۱ تا ۲ میلیارد تومان یعنی ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش داشته است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از رفع تعلیق مجموعه خدمات مسافرت هوایی و گردشگری علی‌بابا خبر داد.
وزرای راه و شهرسازی و نیرو جهت ارائه گزارش در خصوص زیر ساخت‌های مسکن در قانون جهش تولید مسکن به کمیسیون عمران مجلس می‌ روند.
سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: نقص فنی هواپیما در فرودگاه شیراز و همزمان نقص فنی هواپیمای جایگزین، باعث شد تا مسافران دبی- شیراز هما با ۱۲ ساعت تاخیر از فرودگاه دبی عازم شیراز شوند.
به‌دنبال گسترش روابط اقتصادی بین ایران و ونزوئلا، برقراری دو پرواز مسافری در هفته و همچنین پروازهایی با هدف حمل‌ونقل بار از اقدامات صورت‌ گرفته میان دو کشور است.
بعد از بلاتکلیفی مسافران در فرودگاه‌ها به دلیل لغو ناگهانی پروازهای چارتری، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور ۴۲۲ مجوز پروازی فوق‌العاده در مسیر تهران - مشهد و تهران - اهواز خبر داد.
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران- شمال از بازگشایی آزادراه تهران- شمال پس از پنج روز انسداد خبر داد و گفت: امکان تردد از آزادراه برای مسافران از صبح امروز چهارشنبه فراهم است.
داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور امروز از روند بازسازی آسیب‌های جاده چالوس بعد از سیلاب اخیر بازدید کرد.
مقام مسئول سازمان راهداری با اشاره به برآورد خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی بارش‌ها به جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال، گفت: آزادراه تهران-شمال حداکثر تا صبح فردا و جاده چالوس ۱۰ روز دیگر بازگشایی می‌شود.
بلیط هواپیما یکی از مهم‌ترین عوامل در سفرهای هوایی است. با توجه به نیازها و ترجیحات هر فرد، انواع مختلفی از بلیط هواپیما وجود دارد. در این مقاله به معرفی انواع بلیط هواپیما پرداخته و نکات مهمی را در خرید و فروش بلیط هواپیما بررسی می‌کنیم.
کارشناس حوزه مسکن با اعلام اینکه روند قیمت مسکن در چند هفته اخیر نزولی بوده است، گفت: قیمت مسکن در مناطق شمالی شهر تهران در چند هفته اخیر افت ۲۰ درصدی را تجربه کرده و روند نزولی قیمت‌ها در بازار مسکن ادامه دار خواهد بود.