راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

معاون مسکن و شهرسازی تهران گفت: ۵ هزار واحد مشاور املاک غیر قانونی در تهران پلمپ شد و متخلفان ۹۰۰ میلیارد تومان جرایم تعزیراتی پرداخت کردند.
سایت قالیباف نوشت: اگر شریان با وجود تمامی عوارض و پیامدها به رقابت درون جریانی اصرار داشته باشد، می‌توان به یک رقابت میان لیست خالص شریانی و فهرست اصول گرایان مرکزگرا اندیشید تا وزن واقعی شریان مثل رایحه خوش مشخص گردد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از تصویب یک شهر و یک شهرک جدید در غرب استان در جلسه کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، شهری و آمایش سرزمین به جهت تحقق اهداف طرح نهضت ملی مسکن و تامین زمین متقاضیان خبر داد.
شهر قم و مشهد دو تا از مهم­ترین شهرهای مذهبی کشور به شمار می‌آیند. در شهر قم حرم حضرت معصومه (س) و در شهر مشهد حرم امام رضا (ع) قرار گرفته‌اند که هر دو از با اهمیت‌ترین اماکن مذهبی کشور هستند. یکی از مهم‌ترین نکات برای سفر به این دو شهر انتخاب وسیله نقلیه مناسب است. هواپیما، قطار، اتوبوس و خودروی شخصی انتخاب‌هایی است که برای سفر به این ۲ شهر می‌توانید داشته باشید.
عضو هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران مهستان از رفع مشکل پروژه‌های مسکن مهر هسا این شهر خبر داد و گفت: پرونده مسکن مهر هشتگرد هفته دولت سال آینده بسته می شود.
مدیر فرودگاه یاسوج گفت: تمامی زیرساخت های لازم پروازهای بین المللی از سوی این فرودگاه آماده است اما برخی دستگاه های اجرایی برغم چندین بار درخواست و مکاتبات فراوان برای مشارکت و همراهی در برقراری پروازها اما تعامل آنها بسیار ضعیف بوده و تاکنون هیچ پرواز بین المللی در این فرودگاه صورت نگرفته است.
دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: مشکل اصلی بازار مسکن، کاهش تولید مسکن است و تا زمانی که عرضه مسکن زیاد نشود، مشکلات در بازار مسکن حل نخواهد شد.