احتمال کاهش دما در نوار شمالی کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات و نواحی مرتفع و کوهستانی بارش به شکل برف خواهد بود.

تصویر احتمال کاهش دما در نوار شمالی کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، صادق ضیائیان، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و به تدریج گیلان، افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، این شرایط فردا دوم آبان در استان‌های مازندران، زنجان، گیلان و ارتفاعات البرز حاکم خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد:‌ روز آینده در بخش‌هایی از هرمزگان و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان خصوصا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از بعدازظهر دوشنبه سوم آبان با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های گیلان، اردبیل و غرب مازندران بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: روز سه‌شنبه 4 آبان با ورود موج تراز میانی از شمال‌غرب کشور در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، اردبیل، مازندران و ارتفاعات البرز همچنین اواخر وقت روز مذکور در گلستان و بخش‌هایی از خراسان شمالی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد:‌ فعالیت این سامانه بارشی روز چهارشنبه 5‌ آبان در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، زنجان و اردبیل خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما بین 6 تا 10 درجه پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات و نواحی مرتفع و کوهستانی بارش به شکل برف خواهد بود.

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری، اواسط روز همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 20 و 11 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 33درجه بالای صفر و بندرعباس با بیشینه دمای 34 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

367162