راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

فرودگاه بین المللی مهرآباد در اطلاعیه‌ای از مسافران خواست تا با توجه به شرایط جوی، پیش از عزیمت به فرودگاه با اطلاعات پرواز تماس گرفته و از انجام سفر‌های هوایی خود مطمئن شوند.

بررسی آمار مربوط به بازار مسکن پایتخت طی 20 سال گذشته حکایت از آن دارد که متوسط قیمت مسکن برای هر مترمربع در این مدت، 117 برابر شده و زمان انتظار برای خرید مسکن هم از 25 سال در سال 79 به 71 سال در سالجاری رسیده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورت موافقت سازمان برنامه و بودجه، سقف تسهیلات در بافت‌فرسوده با کم کردن تعداد افرادی که تسهیلات دریافت می‌کنند، افزایش می‌یابد
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امیدواریم خط آهن خواف-هرات به مزارشریف متصل شود، گفت: ما به افغانستان گفتیم با چه شرایطی می‌توان با سازماندهی قدرتمند پروژه را اجرا کرد و به قندهار، کابل و مرزهای جنوبی و شرقی افغانستان رسید، اعلام آمادگی کردیم در صورت موافقت افغانستان این مسیر را اجرا کنیم.
قیمت اوراق مسکن نسبت به اوایل ماه جاری تغییر چندانی نداشته و بر اساس آخرین قیمت ها، متاهل های تهرانی برای این اوراق باید ۲۴ میلیون و ۹۱۲ هزار تومان پرداخت کنند.

در حالی که بانک مسکن از طرح جدید وام مسکن بدون نیاز به سپرده و خرید اوراق خبر می دهد، اما رقم اقساط آن ممکن است سبب کاهش استقبال مردم از این طرح شود.
کشور ترکیه سالهاست برنامه های متنوعی را برای جذب سرمایه گذار داخلی وخارجی به راه انداخته است. راهکارهای کشور همسایه مان آنقدر مفید بوده اند که بسیاری از متقاضی های ملک را با ترفندهای مختلف به خاک خود کشانده است.
شهردار تهران و معاون اول رئیس جمهوری امروز همزمان با بهره برداری از بزرگراه نجفی رستگار در جنوب شرق تهران، عملیات اجرایی شارباغ فاطمه زهرا(س) در جنوب غرب را نیز کلنگ زدند و در انتها هم از بوستان زندگی در محله هرندی دیدن کردند.
سفرهای هوایی مخصوصا در داخل کشور یا ماموریت های کاری است ویا اجبار. در حالیکه سفرهای هوایی از بسیاری از جهات می توانند به صرفه تر وایمن تر باشند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران عنوان کرد: ناوگان ویژه بانوان شامل ۱۰ دستگاه اتوبوس جدید اختصاصی برای بانوان در خط ۷ بی آر تی در امتداد خیابان حضرت ولی‌عصر (عج) به عنوان یکی از دو خط پُرمسافر و پُرتردد اتوبوسرانی تهران آغاز به کار کرد.