راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

تجربه دوره‌های گذشته به ما نشان داده است که هم عرضه‌کنندگان و هم متقاضیان در بازارهای مختلف اغلب منتظر روشن‌شدن نتیجه این انتخابات می‌مانند. در نتیجه سطح فعالیت در بازارهای مختلف در این دوران به‌شدت کاهش پیدا می‌کند.
مدیر کل راه آهن خراسان رضوی اعلام کرد: ترازیت کالا از مرز ریلی سرخس با کشور ترکمنستان طی ۱۱ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش یافت.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، بخشنامه استقبال از بهار ۱۴۰۰ را با محوریت ساماندهی کارگاه‌های ساختمانی و توقف همه فعالیت‌های ساخت‌وساز در ایام منتهی به پایان سال و تعطیلات نوروزی را ابلاغ کرد.
وزیر راه وشهرسازی؛

هیچ پروتکلی را نقض نکردیم

وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد: تا کنون به هیچ وجه پروتکل‌ بهداشتی را در زمینه مقابله با ویروس کرونا نقض نکرده‌ایم و با هر کسی که در حوزه حمل و نقل تخلفی در این زمینه کرده است به صورت جدی برخورد کرده‌ایم.
قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر گفت: پروژه ملی مترو تهران- پردیس در یک هفته آینده کلنگ زنی می‌شود و هفت هزار واحد مسکن مهر نیز تا پایان امسال آماده بهره‌برداری خواهد بود.
پس از گذشت چند ماه که بازنشستگان هما با مشکلات مالی روبه‌رو بودند، رئیس سازمان برنامه و بودجه با کمک به صندوق بازنشستگی هما موافقت کرد.
اولین قطار پنج ستاره در شبکه ریلی کشور دو ساله شد؛

زیبایی‌های طبیعی در مسیر راه آهن قزوین- رشت یک مقصد گردشگری است

نیمه اسفند سال ۹۷ بود که سوت قطار، پس از سال ها انتظارٍ در گیلان شنیده شد؛ پروژه ای که قسمت اعظم آن در دولت تدبیر و امید انجام گرفت و به دلیل اهمیتش با حضور رئیس جمهوری و تعدادی از هیات های خارجی به بهره برداری رسید.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

سازندگان مسکن به دنبال سودهای نجومی هستند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور گفت: برخی از سازندگان به دنبال سودهای نجومی از بازار مسکن هستند که این امر تنش‌زا است و ایجاد التهاب می‌کند.
«ارزان‌ترین» و«ایمن‌ترین» وسایل حمل و نقل در جهان قطار است، ،کشورما نیز یک قرنی است که از نعمت صنعت حمل و نقل ریلی برخوردار بوده است، اما آن طور که باید نتوانسته طبق برنامه تعریف شده پیش رود.
با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر نیرو صورت گرفت؛

آبگیری نخستین سد استان یزد

نخستین سد استان یزد که سد خوانسار هرات با حجم مخزن ۲۴ میلیون متر مکعب است روز شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و رضا اردکانیان وزیر بصورت ویدئو کنفرانس در شهرستان خاتم آبگیری شد.
با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر نیرو:

سد مخزنی هرات و تاسیسات وابسته به بهره برداری رسید

پروژه سد مخزنی سد هرات و تاسیسات وابسته به آن در قالب پویش الف، ب، ایران روز شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و رضا اردکانیان وزیر نیرو بصورت ویدئوکنفرانس در شهرستان خاتم به بهره برداری است.
«محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (شنبه) در راس هیاتی وارد بغداد پایتخت عراق شد.

وزارت راه و شهرسازی، دو روز پیش تفاهمنامه‌ای تحت عنوان «ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت برای اقشار کم‌درآمد» با حضور یک بانک قرض‌الحسنه امضا کرد. تفاهمنامه‌ای که در قالب آن قرار است ۱۵۰ میلیون تومان وام کم‌بهره به واجدان شرایط پرداخت شود.