راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

با دستور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت؛

بهره برداری ٨٩ پروژه ریلی به ارزش ٢٧٧ میلیارد تومان

همزمان با هفته حمل و نقل، ۸۹ پروژه ریلی به ارزش ۲۷۷ میلیارد تومان با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران به بهره‌برداری رسید.
وزیر راه و شهرسازی از پایان رسیدگی به سانحه هوایی پرواز تهران- کی‌یف خبر داد و گفت: این گزارش به زودی در سامانه اطلاع‌رسانی سازمان هواپیمایی کشوری برای همه مردم قابل مطالعه خواهد بود.
به دلیل شیوع کرونای انگلیسی؛

پروازهای ایران- عراق لغو شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی با اشاره به تعلیق پروازها بین ایران و عراق به دلیل شیوع کرونای انگلیسی، گفت: از ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۰، پروازها صرفا به منظور بازگرداندن اتباع دو طرف به کشورهای متبوع برنامه‌ریزی خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی از آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای ارایه خدمات در ایام نوروز خبر داد و از مردم نیز درخواست کرد که طی نوروز از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.
شرکت رجا به مناسبت اعیاد شعبانیه و گرامی‌داشت ولادت با سعادت حضرت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل عباس (ع) و امام زین العابدین (ع)، تسهیلات سفر با قطار را با نام طرح «میلاد» ارائه می‌دهد.
سرپرست معاونت معادن و صنایع معدنی وزارت صمت با ارائه گزارشی در مراسم بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان عنوان کرد: مس سرچشمه با افتتاح پروژه های جدید سالانه به ۳۱ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد و با افتتاح (قطعه دوم) خط یک انتقال آب از خلیج فارس به سرچشمه، نگرانی از تامین آب نداریم.

با تحقق اهداف اقتصادی در سال جهش تولید صورت می گیرد؛

هدف گذاری ۷۲۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی برای سال ۱۴۰۰ در استان گیلان

میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از مرزهای زمینی، دریایی و ریلی گیلان در سال‌جاری ۶۰۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده بود و اکنون با تحقق آن در اوایل اسفند ماه و تجربه جهش اقتصاد و مبادلات برون مرزی، برای سال ۱۴۰۰ رقم ۷۲۰ میلیون دلار صادرات هدفگذاری شده است.
قیمت‌های پیشنهادی برخی فروشندگان با تقاضا و شرایط نسبی ثبات در بازار مسکن طی چند ماه اخیر همخوانی ندارد. معمولا در ادواری که بازار مسکن در رکود قرار دارد، بازار شب‌عید، به‌صورت مقطعی وارد فاز رونق می‌شود و به واسطه افزایش تقاضا قیمت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند، اما امسال بازار شب‌عید کمی متفاوت از سال‌های گذشته است.

هراز به دلیل رانش کوه وریزش سنگ و سقوط بهمن درمنطقه منظریه مسدود شده بود که ساعتی قبل بازگشایی شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛

کاهش 94 درصدی تردد از پایانه‌های مرزی


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی، تردد مسافرین از پایانه‌های مرزی استان نسبت به سال های گذشته کاهش چشمگیری داشته است به طوری‌که تردد مسافرین ورودی و خروجی در نیمه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در پایانه مرزی سرو کاهش ۹۴.۵۶ درصدی را نشان می‌دهد.
محور‌های فیروزکوه، هراز، چالوس و آزادراه تهران-شمال مسیر (رفت و برگشت) تا اطلاع بعدی مسدود است و تردد در آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) روان است.
معاون عمرانی استاندار یزد خبر داد:

آب خلیج فارس به یزد رسید

معاون عمرانی استاندار یزد گفت: ورود صنعت به پروژه انتقال آب باعث عملیاتی شدن و تسریع در اجرای آن شد، به گونه ای که پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی و استان یزد از ابر پروژه هایی است که با بالاترین سرعت و کوتاه‌ترین زمان اجرایی شد و شاهد بهره برداری از آن هستیم.
پرسون از شرایط وام 4 درصدی مسکن می گوید؛

اندر مصائب یک وام!/ مسابقه ای مابین ضعیف و قوی!

شرایط اخذ وام مسکن، به صورتی گذاشته شده است که آنانکه مستحق تر هستند ،توان برخورداری از شرایطش را ندارند. با این حساب صاحبان واقعی به حق واقعی خود نخواهند رسید حال باید پرسید پس چرا چنین وام و شرایطی را در بوق و کرنا می کنید؟
نماینده کرمان در مجلس با اشاره به درخواست تعدادی از نمایندگان برای تفحص از سازمان بنادر گفت: متاسفانه اخبار و گزارشاتی مبنی بر تخلف در عملکرد، قراردادهای خاص و ترک تشریفات در این سازمان بدست نمایندگان رسیده که بررسی خواهیم کرد.