راه و شهرسازی

گزارش و اخبار حوزه راه و شهرسازی و مسکن و ... را در سرویس اقتصادی پرسون بخوانید.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌و گو‌ با پرسون؛

کاهش قیمت مسکن در سال 1400

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با تاکید بر آمارهای متناقض قیمت مسکن، گفت: هماهنگی لازم میان بانک مرکزی، مرکز آمار، وزارت راه و شهرسازی و صدا‌ و‌سیما در ارائه آمارهای دقیق وجود ندارد و همین موضوع باعث تلاطم در بازار مسکن در سال 99 شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با هشدار در خصوص خطر سقوط بهمن و رانش کوه و ریزش سنگ در محور کرج-چالوس، گفت: از رانندگان درخواست داریم در صورتی که ضرورت سفر وجود ندارد از این محور عبور نکرده و سفر خود را به تعویق بیندازند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: از 19 فروردین هر ایرانی دارای واحد مسکونی، مکلف است با مراجعه به سامانه جامع املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی اطلاعات خود را وارد کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با تأکید بر اینکه مرز باید صرفا محل گذر باشد نه محل توقف تصریح کرد: در همین راستا باغ سیروس در منطقه باغچه سرای آستارا به شکل ترکیبی با پایانه مرزی مدنظر قرار می گیرد.
نقش ایران به عنوان چهار راه منطقه ای از قدیم الایام وجود داشته، چه آن زمان که ایران مسیر عبوری جاده شرق به غرب آسیا به اروپا بود و چه حالا که زمینه بهره گیری از دریای عمان متصل به اقیانوس هند به قفقاز فراهم است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون حوزه ریلی در کشور در مسیر تحول و دگرگونی قرار گرفته و استقبال از سرمایه‌گذاری در این حوزه روز افزون شده است و ما این مسیر را در سال ۱۴۰۰ ادامه خواهیم داد.
وجود کرونا و تعطیلی‌های مکرر کسب و کارها به همراه تورم و نوسانات قیمت، سبب افزایش قیمت مسکن و رکودی در این بازار در سال 99 شد.
از سوی مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی؛

ربوده شدن کشتی عراقی در آب های سرزمینی ایران تکذیب شد

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تکذیب خبر ربوده شدن یک کشتی عراقی در آب های سرزمینی ایران در برخی شبکه های عربی، در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور؛

ترافیک روان در جاده‌های کشور/ رعایت پرهیز از سفر توسط مردم

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه تردد در برخی از جاده ها به نسبت سال گذشته که محدودیت کامل سفرها اعلام شده بود افزایش محسوسی داشته اما بررسی ترددها در شهرها بیانگر رعایت پرهیز از سفر توسط مردم است، از ترافیک روان در جاده های کشور خبر داد.
بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، تمامی سرپرستان خانوار از تاریخ ۱۹ فروردین ماه به مدت دو ماه فرصت دارند املاک تحت تملک خود را در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir ثبت کنند.

کنایه وزیر راه به مقصران تأخیر در واردات کامیون؛

اسلامی: خدا استادان مانع‌تراشی را هدایت کند

وزیر راه با بیان "خدا استادان مانع‌تراشی برای ورود کامیون به کشور را هدایت کند"،گفت:‌باید ناوگان حمل و نقل که بلای جان مردم می‌شود هر چه سریع‌تر نوسازی شود.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: میزان سفرهای بین شهری نسبت به نوروز سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته است.